خراسان شمالی- امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه انتخابات یکی از صحنه‌هایی است ک جبهه حق اقتدارش را به رخ دشمن می‌کشد، انتخابات خبرگان را مهم‌تر از انتخابات مجلس شورا دانست و گفت: باید کسانی را به‌عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنیم که نظام ولایت‌فقیه را درک کرده باشند تا بتوانند به‌درستی به رسالت خطیر خود عمل کنند.

مردم در انتخاب نماینده اصلح دقت کنند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دفتر نناینده ولی فقیه در خراساندشمالی، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی،  در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، همچون چند هفته اخیر انتخابات و ویژگی‌های یک انتخاب اصلح به‌ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری را محوریت خطبه‌های خود قرار داد.
وی همچنین با اشاره به اربعین شهادت سردار سلیمانی از خانواده‌ها خواست تا مکتب حاج قاسم را برای فرزندانشان ترسیم کنند.
آیت‌الله یعقوبی در خطبه‌های نخست نماز جمعه بجنورد، با اشاره به اهمیت ولایت‌فقیه در جامعه، به نقش بی‌بدیل رهبری در نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: ولی‌فقیه موجب استحکام و انسجام جامعه دینی بوده و در این جامعه رهبری محور است.
وی با اشاره به وظیفه متقابل مردم بر حاکم و حاکم بر مردم، خیرخواهی دوطرفه را ازجمله این وظایف دانست و گفت: باید مردم و رهبران جامعه دینی ناصح یکدیگر باشند؛ زیرا نظام سیاسی اسلام بر تناصح استوار است.
آیت‌الله یعقوبی وفاداری به بیعت و التزام عملی به ولی‌فقیه را از دیگر مسؤولیت‌های مردم نسبت به رهبر دانست و گفت: درواقع مشارکت حاکمیت و مردم در کنار هم برنامه‌های مختلف را به پیش می‌برد؛ ازاین‌رو باید حمایت دوطرفه و دوسویه باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آفت‌های مدیریتی و سیاسی و اجتماعی ضعف در خیرخواهی دوسویه و تناصح، اظهار کرد: به فرموده امام علی (ع) اگر می‌خواهید ملک باقی بماند باید مردم و رهبران از همدیگر حمایت دوسویه داشته باشند.
وی با اشاره به نقش مردم در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی، گفت: اگر مسؤولان و مردم باهم بوده و در مقابل دشمن مشترک وحدت همگانی داشته باشند، این باهم بودن دشمن را به عقب می‌راند.
آیت‌الله یعقوبی اظهار داشت: انتخابات یکی از صحنه‌هایی است که جبهه حق اقتدارش را به رخ دشمن می‌کشد.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت بیشتر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این انتخابات را با توجه به جایگاه آن، مهم‌تر از دیگر انتخابات دانست.
وی با تأکید بر اینکه باید در گزینش کسانی که به مجلس خبرگان می‌روند دقت نظر داشته باشیم، افزود: نمایندگان خبرگان وظیفه مهم حمایت و حراست از رهبری مردم را بر عهده دارند؛ ازاین‌رو باید بدانیم چه کسانی را برای این مجلس انتخاب کنیم.
آیت‌الله یعقوبی گفت: باید کسانی را به‌عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنیم که نظام ولایت‌فقیه را درک کرده باشند تا بتوانند به‌درستی به رسالت خطیر خود عمل کنند.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرا را بر عهده دارند؛ به همین دلیل نباید در انتصابات و امور اجرایی دخالت کنند.
وی افزود: مشورت دادن عیبی ندارد؛ اما باید اهتمام اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این باشد که قانون درست تصویب کنند؛ زیرا قوه مقننه به نمایندگانی احتیاج دارد که قانون‌شناس باشند، ضوابط را رعایت کنند و اهل خریدوفروش رأی و پارتی‌بازی نباشند.
آیت‌الله یعقوبی خطاب به مردم، تصریح کرد: قانون‌گذاری و نظارت بر اجرا وظیفه اصلی نماینده مجلس است؛ ازاین‌رو مراقب باشید انتخاب درست داشته باشید و کسانی را به‌عنوان نماینده به مجلس بفرستید که حافظ حقوق شما بوده و هدفشان خدمت صادقانه باشد.
وی در ادامه با تأکید بر قانون‌مندی و گردن نهادن به نتیجه انتخابات، اظهار کرد: انتظار می‌رود کاندیدایی که رأی کافی را نیاورده، بعد از اعلام نتیجه انتخابات به ستاد کاندیدای برنده رفته و ضمن اهدای دسته گل، این مسؤولیت خطیر را به وی تبریک بگوید.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی، اظهار کرد: دوستان و دشمنان بدانند راه و مکتب مقاومت ادامه دارد.
وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید سلیمانی و تأکید این شهید بزرگوار بر قداست ولایت‌فقیه، تصریح کرد: خیمه ولایت هیمنه امت را ارتقا می‌دهد؛ ازاین‌رو باید همواره جایگاه و قداست ولایت‌فقیه را درک کرده و شئون مختلف زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

برچسب‌ها