رییس اداره آسیب های اجتماعی شهرداری مشهد از جمع آوری و اسکان ۵۲۸ کارتن خواب و فرد بی سرپناه در شب های سرد زمستان جاری در گرمخانه های شهر خبر دادند.

جمع آوری و اسکان ۵۲۸ کارتن خواب در گرمخانه‌های مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسن محبی در نشست مشترک رییس اداره آسیب های اجتماعی با سرپرست اداره ارتباطات مردمی خاطرنشان کرد: با هدف تبادل نظر در جهت سامان بخشیدن به موضوع پیگیری و انجام هرچه سریع تر درخواست های مردمی ۱۳۷ در حوزه جمع آوری و اسکان افراد بی سرپناه، کارتن خواب و متکدیان در خانه سبز و گرمخانه های شهرداری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۸ هزار و ۸۷۷ کارتن خواب و متکدی شامل یک هزار و ۸۹۳ زن و ۶ هزار و ۹۸۴ مرد جمع آوری و اسکان داده شده اند، اظهار داشت: روزانه به طور میانگین ۳۲۰ کارتن خواب و۲۰ تا ۳۰ متکدی از سطح شهر جمع آوری و در خانه سبز یا گرمخانه‌ها نگهداری می‌شود در صورتی که ظرفیت خانه سبز و گرم خانه‌های شهرداری، تنها ۱۷۰ نفر است.

وی افزود: در حال حاضر در سطح شهر مشهد، ۶ گرمخانه داریم که یکی از آن ها برای اسکان خانم‌هاست. کارتن خواب‌ها در گرمخانه‌ها اسکان می‌یابند و سایر افراد بجز کارتن خواب‌ها شامل ولگردها، معلولین، متکدیان و ... به خانه سبز منتقل شده و طی ۲۴ ساعت، توسط مقام قضایی، تعیین تکلیف می‌شوند و تا یک ماه در خانه سبز اسکان داده می شوند.

محبی با اشاره به اینکه امسال با درنظر گرفتن اصلاح بودجه، ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در گرمخانه های شهرداری هزینه شده و می شود، ادامه داد: ۲ مینی بوس و ۳ ون، در شب های سرد سال، از ساعت ۲۳ به بعد، فعال است و در شب‌های عادی نیز همیشه ۲ مینی بوس برای جمع آوری افراد کارتن خواب در سطح شهر فعالیت دارد. در مجموع ۱۲ شیفت ۸ ساعته داریم که شیفت منطقه ثامن ۲۴ ساعته بوده و شیفت برخی مناطق ۱۶ ساعته و برخی مناطق ۸ ساعته است.

وی بیان کرد: کارتن خواب‌هایی که برای شهر آلودگی ایجاد کرده و در محدوده شهر باشند، توسط اکیپ گرمخانه جمع‌آوری می‌شوند و در مدت اسکان، به آنها، خدمات مختلف از جمله صبحانه، نهار، چایی، شام، حمام، خدمات پزشکی ارایه شده و افراد، ۸ صبح ترخیص می‌شوند.

رییس اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری مشهد در مورد کودکان کار هم گفت: ما کودکان کار بالای ۶ سال سر چهارراه‌ها را نیز جمع‌آوری می‌کنیم و به مرکز نگهداری بهزیستی تحویل می‌دهیم تا به پدر و مادر تحویل شود حتی اگر این کودکان همراه پدر و مادر باشند، باید از دادگاه نامه بیاورند و کودک خود را از بهزیستی تحویل گیرند. کودکان زیر ۶ سال نیز بعد از جمع آوری به اورژانس اجتماعی داده می‌شود تا به شیرخوارگاه تحویل دهند، در کل پسران و دختران زیر ۱۸ سال کودک کار محسوب می‌شوند.

محبی در پایان افزود: متکدیان جمع آوری شده، بار اول جریمه نمی‌شوند و پول هایشان گرفته نمی شود اما در دفعات بعد، همه پول‌های همراهشان که از طریق تکدی‌گری به دست آمده است به حساب دادگستری واریز می‌شود و هیچ مبلغی توسط خانه سبز و شهرداری از آن ها گرفته نمی‌شود.

در ادامه احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد نیز در این نشست اظهار داشت: در شب های سرد زمستان، ۵۲۸ شهروند در تماس با ۱۳۷ درخواست جمع آوری متکدیان و افراد کارتن خواب را داشتند که این موارد بلافاصله از طریق شبکه بیسیم به همکارانمان در اداره آسیب های اجتماعی منعکس شده و جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تماس های شهروندان در این خصوص از معابر چراغچی، توس و عبادی منطقه ۲، رسالت، میرزایی و طبرسی شمالی منطقه ۳ و فلسطین، دستغیب و خیام جنوبی منطقه یک بوده است که ۳۱ درصد تماس گیرندگان آقا و ۶۹ درصد خانم بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها