گیلان - سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در ضد عفونی کردن پایانه ها، گفت: در حال حاضر پایانه مسافربری میدان گیل رشت، پایانه مرزی آستارا و پایانه های بار و مسافر بندرانزلی به صورت کامل ضد عفونی شده است.

مقابله ۱۰ پایانه گیلان با کرونا/ ضدعفونی ترمینال میدان گیل رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ،سبحان الله علیپور ، با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری، اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا از طریق پایانه ها و ناوگان حمل و نقل مسافر، آموزش های لازم به متصدیان حمل و نقل داده شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهداشتی در طول سفر، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با همکاری تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت ها و موسسات مسافربری اقدام به ضدعفونی کردن کلیه مکان ها و سطوح قابل تماس مسافران می کند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر پایانه مسافربری میدان گیل رشت به صورت کامل ضد عفونی شده است، عنوان کرد: این کار شامل ضد عفونی کلیه شرکت ها، اتوبوس ها، اماکن اداری و عمومی، سالن های انتظار و سرویس های بهداشتی می شود.

علیپور، ترتیب و تعداد ضد عفونی کردن پایانه ها را براساس اولویت بندی دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و یادآور شد: کلیه مجتمع های بین راهی استان نیز ضد عفونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۱۰ پایانه مسافر شامل هفت پایانه دولتی و سه پایانه خصوصی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تردد مسافران خارجی از مرز آستارا، روز گذشته پایانه مرزی این شهرستان به صورت کامل ضد عفونی شد. دو پایانه بار و مسافر شهرستان بندرانزلی نیز ضد عفونی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل مسافر به مردم خبر داد و گفت: با توجه به عادی نبودن شرایط توصیه می شود مردم از سفرهای غیر ضروری از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی پرهیز کنند.

برچسب‌ها