خراسان شمالی-کارشناس مسوول تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف انواع میوه و سبزیجات، نان و غلات به ویژه نان سبوس دار و جوانه ها در ماه رمضان بسیار مفید و موثر است.

مصرف لبنیات کم چرب بین وعده افطار تا سحری ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مهسا شمشیرگران، استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین B۶ نظیر حبوبات و آجیل را در تقویت سیستم ایمنی به ویژه در ماه رمضان موثر دانست و افزود: با مصرف تخم مرغ، مرغ و گوشت سفید که حاوی روی است و همچنین انواع گوشت و حبوبات که سرشار از آهن است، می توان پروتیین مورد نیاز روزانه را تامین کرد.

وی بر ضرورت پیروی از اصول رژیم غذایی سالم در این ماه تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از غذاهای سرخ شده، پرادویه و پرنمک در ایام ماه رمضان باید محدود شود.

شمشیریان اضافه کرد: مصرف سوپ به منظور دریافت سبزیجات و غلات کامل و جوانه ها به دلیل داشتن انواع ویتامین B در این ماه توصیه می شود.

وی به اهمیت وعده سحری اشاره و عنوان کرد : غذای خود را از افطار تا سحری به سه وعده سبک تقسیم کنید و آب فراوان بنوشید و مصرف میوه های پر آب نظیر هندوانه را در وعده سحری فراموش نکنید.

وی نسبت به حذف وعده سحری هشدار داد و خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف چای، قهوه و کولا که حاوی کافیین بوده و مضر تلقی می شود، ضروری است.

برچسب‌ها