مسوول انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در گناباد مهمترین علت بروز مشکلات در پرداخت هزینه‌های ثبت نام در بورس را اختلالات سیستمی و قطع و وصل آنها ذکر کرد.

اختلالات سیستمی ثبت نام شهروندان گناباد در بورس را دچار مشکل کرد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحسین شمسی افزود: این مشکلات بیشتر به دلیل اشکالات سیستمی در سامانه‌های سجام و احراز هویت به وجود آمده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمان ثبت نام کوتاه و مراجعه کننده زیاد است، سیستم‌های سجام و احزار هویت کارگزاری‌ها که سراسری است در برخی مواقع با اشکالات فنی مواجه می‌شود و با وجود کسر مبالغی از حساب متقاضیان این مبالغ به حساب سامانه‌های یاد شده واریز نشده و این سامانه‌ها تایید دریافت وجوه را اعلام نمی‌کنند لذا متقاضی مجبور به پرداخت دوباره هزینه ثبت نام است.

مسوول انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت گناباد گفت: این دفاتر به عنوان واسطه ثبت نام متقاضیان در بورس هستند و این مشکلات سیستمی برای برخی متقاضیان در مواقع ثبت نام به وجود می‌آید و مسوولان ذیربط سامانه سجام و کارگزاری‌ها باید توجه بیشتری به رفع این مشکل داشته باشند.

وی افزود: مبالغ ثبت نام در بورس اوراق بهادار در سامانه‌های سجام و احراز هویت به صورت مستقیم از طریق دستگاه‌های پوز دفاتر پیشخوان دولت که ثبت نام در بورس را انجام می‌دهند،  دریافت می‌شود و  به حساب‌های خزانه دولت و کارگزاری‌ها واریز می‌گردد.  

از مجموع ۱۳ دفاتر پیشخوان دولت در گناباد پنج دفتر به عنوان نمایندگی کارگزاری‌ها،  ثبت نام متقاضیان در بورس اوراق بهادار را بر عهده دارند.

تعدادی از شهروندان گناباد در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی از بروز مشکل برای ثبت نام در بورس انتقاد و عنوان کردند مجبور به پرداخت دوباره هزینه ثبت نام شده‌اند و هزینه اولیه نیز به حسابشان برگشت داده نشده است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها