رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: با توجه به موج دوم شیوع بیماری همه‌گیر، ستاد استانی مقابله با کرونا و سیاستگذاران کلانشهر مشهد باید فکری کنند و به عنوان یک راهکار محدودیت رفت و آمد درون شهری را دوباره برقرار نمایند.

محدودیت رفت و آمد در مشهد برقرار شود

به گزارش قدس آنلاین، شهناز رمارم افزود: امروز در سطح شهر مشهد مشاهده می‌شود بسیاری از مردم ماسک نمی‌زنند در حالی که فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع و زدن ماسک به عنوان دو عامل مهم مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه بسیار مورد تاکید هستند.  

وی ادامه داد: در موج دوم شیوع ویروس کرونا همه رکوردها شکسته شده اما بدون توجه به موج دوم اوج‌گیری آن سالنهای عروسی، مجالس تعزیه و اجتماعات عمومی در شهر مشهد برقرار هستند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: از سوی دیگر شاهد افزایش فوت شهروندان مشهدی ناشی از ابتات به ویروس کرونا هستیم که زنگ خطر را به صدا درآورده است. اگر اعمال محدودیتها، اطلاع‌رسانیو یا استفاده از تجهیزات مراقبتی مانند ماسک در سطح جامعه کم است باید متولیان امر همه آنها را افزایش دهند.

وی افزود: این روزها حضور مردم در صحنهای بازگشایی شده حرم مطهر رضوی به حدی زیاد است که فاصله‌گذاری فیزیکی در بین آنها رعایت نمی‌شود شود. ، همچنین مسجد خانه خداست اما اگر این اجتماعات جان مومنان را به مخاطره بیندازد چه باید کرد؟ چه چیزی از حفظ جان افراد مهم‌تر است؟  

رمارم به برگزاری آزمونهای متمرکز در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: این هفته قرار است آزمون نهضت سوادآموزی با حضور دو هزار نفر در مشهد برگزار شود. آیا حضور این تعداد افراد در یک مکان که موجب به خطر افتادن جان آنها می‌شود ضروری است و نمی‌توان آزمون آنها را به شکل مجازی برگزار کرد؟ باید در سیاست‌گذاری نسبت به این تصمیم‌ها تجدید نظر کرد.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری جان ۱۲ هزار و ۸۴ تن را در کشور گرفته است.  همچنین تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

همچنین پاندمی روزافزون در سطح جهان ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۰ نفر را تاکنون بیمار کرده و جان ۵۵۲ هزار و ۱۱۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  هفت میلیون و ۳۰ هزار و ۶ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۳۲ بیمار کرونا و ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، هند، روسیه و پرو قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها