فرماندار تربت‌حیدریه گفت: دیروز با بستری شدن ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان رکورد تعداد بستری شدگان شکسته شد و این نشان می‌دهد وضعیت این منطقه همچنان پرخطر است.

تربت‌حیدریه در چند قدمی وضعیت قرمز

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی فرماندار تربت‌حیدریه در نشست شورای اداری این شهرستان، گفت: اگر قرار باشد روزی ۱۰ درصد به تعداد بستری شده‌ها افزوده شود، امکانات موجود در این شهرستان پاسخگو نیست.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، نهادها و کارخانه‌ها اگر کارمند یا کارگر دارای علایم مشکوک به بیماری کرونا دارند با مرخصی وی موافقت نمایند تا بیماران غیرحاد در قرنطینه خانگی درمان شوند.
فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: ۵۰ درصد گلایه‌ها و نارضایتی مردم در همین شهرستان قابل حل است لذا مدیران باید سراغ مردم بروند و منتظر دعوت کسی نمانند و به گلایه‌ها و درد دل‌های آنان رسیدگی کنند.
رستمی بیان کرد: برخی گمان می‌کنند مشکلات اقتصادی و تحریم، به شیوه رایزنی با غربی‌ها قابل حل است، حال آنکه ایران در برجام همه زمینه‌های رفع تحریم را فراهم کرد، اما غربی‌ها بدعهدی کردند، زیرا آن‌ها دنبال پیاده سازی مدل لیبی در ایران هستند.
او تصریح کرد: آنچه امروز در حوزه اقتصاد و معیشت شاهد آن هستیم بیانگر این است که شعارها و سخنان هیجانی و غیرکارشناسی مشکلات اقتصادی را رفع نخواهد کرد، زیرا به دنبال تشدید تحریم‌های جدید، شاهد اتفاقات دیگری خواهیم بود.
فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: انسداد کامل منابع درآمدی جمهوری اسلامی و مشکل انتقال طلب ایران از کشورهای خارجی و انتخابات پیش روی آمریکا، جهشی در بازار بورس، دلار، طلا، سکه و مسکن ایجاد کرده و از طرفی شوق و اشتیاق مردم به بازار سرمایه مزید بر علت شده است.
رستمی با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال تنش و آشوب در داخل کشور هستند اظهار کرد: با لشکر کشی و حضور خیابانی، مشکلات اقتصادی حل و فصل نمی‌شود، کما اینکه این مدل اعتراضات، خواسته غربی‌هاست تا بتوانند از این طریق به اهداف خود دست یابند.
او با تقدیر از مواضع اصولی و منطقی نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها، افزود: دشمن به دنبال تفرقه و تنش بین مسوولان است و حال آنکه امروز کشور نیازمند وحدت و همگرایی بین قوای کشور است.
فرماندار تربت حیدریه با اشاره به اینکه به رغم همه نارضایتی و گلایه‌مندی‌ها، مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند ادامه داد: مردم با وجود همه تنگناهای اقتصادی، حاضر نیستند اعتبار کشور را واگذار کنند، لذا برای شکست حلقه سخت و نرم‌افزاری تحریم‌ها وارد مذاکره با چینی‌ها شدیم.
رستمی بیان کرد: هر چند مبادلات تجاری ایران با چین، ۵۰ درصد مبادلات عربستان سعودی با چینی‌ها است، اما باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم و نباید اسیر برخی سخنان غیرکارشناسانه و دچار خود تحریمی شویم، توافق و قراردادها روال قانونی خود را در مجلس و شورای نگهبان طی می‌کند لذا از این بابت نگرانی وجود ندارد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها