محمدعلی کشاورز به زودی صاحب غرفه‌ای از یادگاری‌های و افتخاراتش در موزه سینما می‌شود.

راه‌اندازی غرفه‌ای در موزه سینما برای محمدعلی کشاورز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ۴۰ روز از درگذشت یکی از چهره‌های پرافتخار بازیگری ایران سپری شده و مصائب و محدودیت‌های عجیب این روزها آنقدر ذهن‌ها را آشفته کرده که یادی از این هنرمند در چهلمین روز رفتنش به دیار ابدی فراموش شد. البته تقریبا همه کسانی که در این روزهایی کرونایی از این دنیا رفتند، کوچ غریبانه‌ای داشتند و دیگر به روال آنچه سنت بوده، یادبودشان برگزار نشده است.

محمدعلی کشاورز در ۲۵ خردادماه در سن ۹۰ سالگی درگذشت و خیلی از طرفداران و همکاران خود را اندوهگین کرد.

اگرچه شیوع کرونا سبب ایجاد محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم عزاداری شده، اما مراسم تشییع و خاکسپاری این بازیگر با حضور جمع زیادی از همکاران و دوستداران او در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

قرار است در موزه سینما غرفه‌ای به نام این بازیگر ایجاد و تکمیل شود که احتمالا تا دو هفته آینده رونمایی خواهد شد. نکته جالب توجه در این است که او با وجود بیش از نیم قرن سابقه بازیگری تا به حال غرفه‌ای در موزه سینما نداشته است.

کشاورز سال ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد و اولین کار هنری‌اش بازی در نمایشی به کارگردانی علی نصیریان بود. او در سال‌های  کاری خود در یکصد فیلم سینمایی و تئاتر و تله تئاتر و سریال بازی کرد و در این عرصه به همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، زنده یاد داود رشیدی و زنده یاد عزت‌الله انتظامی جزو پنج بازیگر ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران شناخته می‌شد.

از آثار این هنرمند به مجموعه‌های تلویزیونی «دایی‌جان ناپلئون»، «هزاردستان»، «سربداران»، «افسانه سلطان و شبان»، «پدرسالار» و فیلم‌های سینمایی «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون» می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها