امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با گرامیداشت هفته دولت بر لزوم بیان دستاوردهای دولت و پیروی از آموزه‌های حسینی تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه سبزوار با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: سال پایانی دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نشست با اعضای هیات دولت افزود: دولت با پیگیری کارهای اساسی، اصلاح ساختار بودجه، نظام بانکی و مالیاتی یادگار خوبی به ارمغان بگذارد.

وی ادامه داد: یکی از وعده‌های دولت در سال پایانی آن احداث ۶۰۰ هزار واحد مسکونی است که پیگیری و تحقق آن کمک بزرگی در رفع مشکل مسکن خواهد داشت.

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه کلید رفع مشکلات کشور توجه به تولید است گفت: مشکلات اشتغال، معیشت، تورم و کاهش ارزش پول ملی با جهش تولید برطرف می‌شود.

وی افزود: یکی از موانع تولید، وجود بوروکراسی پیچیده، پیچ و خم‌های اداری، ناهماهنگی بین بخشی، واردات بی رویه و قاچاق کالا است که باید رفع شود.

امام جمعه موقت تربت‌حیدریه نیز گفت: اصل اسلام ریشه در فرهنگ و نهضت عاشورا دارد.

حجت الاسلام مجتبی داوری در خطبه‌های نمازجمعه تربت‌حیدریه افزود: اگر آیین عزاداری حضرت امام حسین (ع) را با عظمت و مناسب با  شان این امام با رعایت ضوابط بهداشتی و با شکوه برگزار کنیم، شعائر اسلامی و دینی را به درستی پاس داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر که ویروس کرونا جهان را فرا گرفت، پزشکان و کادر درمانی کشور در خط مقدم مبارزه با این ویروس با تمام توان زحمت کشیدند و در طول دوران خدمت سختی های فروان تحمل کردند.

امام جمعه موقت تربت‌حیدریه گفت: مردم نیز باید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی ضمن قدردانی از مدافعان سلامت، مرافب باشند کار و زحمت آنان را دو چندان نکنند.

وی با اشاره به سالروز انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: نامگذاری این هفته به نام دولت برای این است که دولتمردان دستاوردها و عملکرد خود را برای مردم بیان کنند.

امام جمعه فریمان نیز با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: بنی امیه تلاش کرد این روز را عید کند، بعد از واقعه عاشورا بنی‌امیه به جعل منابع اسلامی پرداخت و روز شهادت امام سوم شیعیان را روز مبارک و عید، روز توبه آدم، نجات یونس از شکم ماهی، روز شکافته شدن دریا برای موسی، خاموش شدن آتش برای ابراهیم و از این قبیل اعلام کرد در صورتی که براساس روایات صحیح این وقایع در مورد غدیر است که بنی‌امیه برای پوشاندن کار زشت خود این روایات را جعل کرد.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: اراده خدای متعال بر این تعلق گرفت که روز عاشورا همه دنیا عزادار می‌شود.

وی ادامه داد: گاندی پس از پیروزی ملتش و استقلال هند در سال ۱۹۴۷ میلادی از سلطه بریتانیا، از شاگردی خود در مکتب حضرت امام حسین (ع) گفت و افزود "من برای مردم هند چیز تازه‌ای نیاوردم، فقط نتیجه‌ای را که از مطالب و تحقیقات در باره تاریخ زندگی قهرمان کربلا به دست آورده‌ام، برای ملت هند بیان کردم" و به همین خاطر در هندوستان روز عاشورا تعطیل عمومی است و حتی هندوها نیز عزاداری می‌کنند.

امام جمعه هلالی هم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باره دولت‌ها گفت: رهبری فرمودند هم دستاوردها را بگویید، هم تنگناها را بگویید، هم آنچه را توانستید انجام بدهید بگویید، هم آنچه را باید انجام میدادید و انجام نشده بگویید.

حجت الاسلام سیدمحمد صادق روحبخش افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند این جور انسان بتواند همه‌ ابعاد قضیّه را بیان کند، برای مردم شیرین و دلپذیر است. البته این روزها محدودیت هست، از طریق تلویزیون و با تماسهای رودررو با مردم برای آنها توضیح بدهید. این کار همیشه باید انجام شود. مردم از گزارش‌های صادقانه خرسند و امیدوار می‌شوند.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها