۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 719621

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: نخستین قطار پنج ستاره رشت - مشهد موسوم به قطار زندگی وارد مشهد شد.

قطار زندگی از رشت وارد مشهد شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری ورگ افزود: این قطار مسافربری با ۱۰ واگن امروز ساعت ۱۰:۲۵ وارد ایستگاه راه آهن مشهد شد.

دیروز قطار پنج ستاره زندگی رشت - مشهد با حضور محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آغاز به کار کرد و عصر دیروز چهارشنبه عازم مشهد شد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا عصر روز گذشته در خصوص این قطار گفت: با تلاش های همکاران این شرکت و سرمایه گذاری صورت گرفته سازمان تامین اجتماعی، سومین رام از قطار مجلل و پنج ستاره زندگی در مسیر ریلی جذاب و زیبای رشت - مشهد راه اندازی شد.

محمد رجبی افزود: این قطار پنج ستاره با دارا بودن تنها واگن رستوران دو طبقه در شبکه ریلی کشور با محیطی زیبا و جذاب به علاوه امکانات دیگر همچون کوپه های تخت ویژه با سرویس های خواب بهداشتی وکیوم شده، پذیرایی توسط مهمانداران تحصیل کرده و مجرب، سیستمهای صوتی و تصویری به صورت وای. فای و آی. پی. تی. وی، سرویسهای بهداشتی ایرانی و فرنگی، امکان تنظیم دمای کوپه توسط مسافر در سه سطح و پذیرایی بر اساس انتخاب مسافران هنگام خرید بلیت، سفری دل انگیز را برای مسافران فراهم کرده است.

طی سالهای گذشته حدود نیمی از قطارهای مسافربری کشور به مقصد مشهد برنامه ریزی می شد اما در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی حرکت قطارها بر اساس تقاضای سفر صورت می گیرد.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی سفرهای ریلی به مقصد مشهد طی پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۴ درصد کاهش داشته است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها