از نیمه آبان‌ماه گرمخانه های ثابت و سیار در مناطق مختلف شهر شروع به کار کردند.

تهیه 280 دست لباس گرم برای کارتن خواب ها در پویش «گرمای همدلی»

به گزارش قدس آنلاین رضا دانایی ضمن اشاره به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و اسکان به افراد بی‌خانمان اظهار کرد: از نیمه آبان‌ماه با آغاز فصل سرد و شدت گرفتن برودت هوا، گرمخانه های ثابت و سیار در مناطق مختلف شهر شروع به کار کردند. ساماندهی افراد کارتن‌خواب، توسط گروه‌های مردمی و مددکار بدون هیچگونه اجبار و برخورد قهری صورت گرفت.

وی افزود: ۸۶ نفر اعم از فعالان مدنی، مسئولین شهری، اعضای شورای اجتماعی محلات و گروه‌های داوطلب، به صورت شبانه در مکان‌های تجمع افراد بی‌خانمان حضور یافته و از آنان برای استفاده از امکانات گرمخانه ها دعوت به عمل آوردند.

معاون سازمان اجتماعی و مشارکت های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری بیان کرد: تعداد دو هزار ۲۸۰ پرس غذای گرم در این بازه زمانی، میان افراد کارتن‌خواب در محل تجمع آنان توزیع شد. همچنین چهار هزار و ۴۰۰ ماسک میان این شهروندان برای جلوگیری از شیوع کرونا، توزیع شد.

دانایی خاطرنشان کرد: پویش «گرمای همدلی» با هدف تهیه و توزیع لباس گرم برای کارتن‌خواب ها راه‌اندازی شد. تاکنون ۲۸۰ دست لباس گرم، میان این افراد برای جلوگیری از سرمازدگی آنان در روزهای سردسال، توزیع شده و علاوه بر این عموم شهروندان می‌توانند برای مشارکت در این پویش با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس گرفته و از روال اهدای البسه گرم اطلاع پیدا کنند.

در مناسبت‌های مختلف، غذای گرم، پک بهداشتی، خدمات بهداشتی و درمانی در محل تجمع افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان‌ و در گرمخانه ها نیز با حضور گروه های مردمی و اعضای شورای اجتماعی محلات توزیع شده است.

برچسب‌ها