به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ اکبر سوری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان گفت: ۳۲۱ هزار و ۹۹۶ نفر در همدان زیر پوشش طرح اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد قرار دارند.

بیش از ۳۲۰ هزار نفر در همدان زیر پوشش طرح پیشگیری از اعتیاد قرار دارند

وی افزود: برنامه طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد از سال 81 در کل کشور و به تبع آن در استان همدان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه اساس این برنامه بر همکاری و مشارکت مردم بنا شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در فرآیند مداخله شامل نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اقدام و اجرا توسط خود مردم و با تسهیل‌گری کارشناسان بهزیستی، سازمان‌های مردم‌نهاد و همکاران بخش غیر دولتی

انجام می‌شود.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان در ادامه گفت: برنامه اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته 337 محیط را در استان زیر پوشش قرار داده است.
وی با بیان اینکه این محیط‌ها اعم از محیط شهری و روستایی بوده است، افزود: 97 محیط شهری با 127 هزار و 928 نفر و 92 محیط روستایی با 122 هزار و 115 نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
سوری با اشاره به اینکه در مجموع این محیط‌ها، 321 هزار و 996 نفر زیر پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: 59 مهد کودک با 6 هزار و 350 نفر، 12 محیط دانشگاهی با یک‌هزار و 960 نفر، 6 محیط نظامی با 6 هزار و 230 نفر و 71 محیط غیر

نظامی (اداری، دولتی و خصوصی) با 57 هزار و 413 نفر زیر پوشش برنامه اجتماع‌محور در استان قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه این طرح به مانند سال‌های گذشته امسال نیز در استان اجرا می‌شود، یادآور شد: براساس اولویت‌های گزارش شده احتمال دارد تعداد محیط شهری و روستایی این طرح در استان افزایش یابد و یا جابه‌جایی‌هایی در این خصوص انجام شود.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه توانمندسازی جامعه محلی در راستای اقتدارافزایی است.
وی اساس برنامه را مبتنی بر نیازسنجی محیطی و مشارکت مردم دانست و گفت: باید در برخی از محیط‌ها نیاز آموزشی و در بعضی محیط‌های دیگر مباحثی چون اقدامات فرهنگی و... براساس اقتضای شرایط آن محیط در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده