قدس آنلاین-مشهد الرضا در آستانه میلاد امام رضا (ع) سراسر نور و سرور است.

مشهد الرضا سراسر نور و سرور

آستان ملائک نشین رضوی چراغانی و مملو از حضور ارادتمندان بی شماری نه فقط از سراسر کشور بلکه از همه دنیا شده است که آمده اند تا در میلاد مبارک شمس الشموس، انیس  النفوس و خورشید توس در صحن و سرایش مهمان شوند و از خوان گسترده اش بهره جویند.

زائران کوی دوست چون کبوترانی در حریم رضوی بال و پر می زنند و با نوای ملکوتی رضا رضا با نقاره های عاشقی همراه شده اند.

عرشیان هم به یمن ولادت امام هشتم شادمان و مسرورند.

 به همین مناسبت امروز و امشب در مشهد الرضا ویژه برنامه هایی برگزار می شود.

 معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم جشن شب میلاد با سر سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در دو بخش در صحن جامع رضوی از ساعت 18 آغاز می شود  و تا ساعت 23 و 30  دقیقه ادامه دارد.

 حجت الاسلام سید جلال حسینی  افزود: بخش اول برنامههای شب میلاد امام رئوف(ع) در حرم رضوی قبل از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سعیدی؛ تولیت حرم حضرت معصومه(س) و مدیحه سرایی و شعرخوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه نماز مغرب و عشاء در شب و شام میلاد به امامت آیت الله نوری همدانی اقامه میشود،افزود: برنامه های بخش دوم شب میلاد بعد از اقامه نماز با زیارت امین الله، مدیحه سرایی وشعرخوانی در مدح هشتمین امام شیعیان ،سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی،قرائت دعای توسل، اجرای گروههای تواشیح، مسابقه، معرفی کتاب، داستان و حدیث خوانی برگزار می شود.

پرچم گنبدمنور و پوشش ضریح مطهر رضوی نیز فردا به طور هم‌زمان در روز میلاد امام رضا (ع) در مراسمی تعویض می شود.

آیین ویژه تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر، در مراسم معنوی و باشکوهی با حضور زائران و خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی در صحن آزادی حرم مطهر در قالب طرح "بال ملائک"  برگزار می شود .

این مراسم به صورت مستقیم از شبکه‌های مختلف سیما پخش می شود  .

برچسب‌ها