با رفتنشان آرامش را به همه ما هدیه دادند. رفتند تا ما باز هم بتوانیم در کنار هم شاد باشیم. شادی هایمان را جشن بگیریم، اعیاد و مناسبت‌هایمان را در امنیت کامل برگزار کنیم و خلاصه اینکه کسی جرئت نکند نگاه چپ به این سرزمین داشته باشد. همین یلدایی که گذشت چقدر دورهم خوش بودیم و به شادی شب زنده دار چله بودیم؟

جشنی برای  یادگاران مردان آسمانی

بهانه‌ها برای قدردان بودن خون شهدا فراوان است. چه شهدای انقلاب، چه شهدای دفاع مقدس و چه شهدای مدافعین حرم که کیلومترها دورتر از مرزهای ایران از کیانمان دفاع کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند. آن‌ها رفتند و امنیت و آرامش را هدیه آوردند. یادگارانشان اما کنار ما و در جمع ما هستند. چقدر احساس خوبی است بودن در کنار آن‌هایی که عطر بوی شهدا دارند.

 یادگارانی از جنس نور

یلدایی که گذشت برای ما و آن‌هایی که در جمع یادگاران شهدای مدافعین حرم بودند خاطره‌ای به یادماندنی شد. چه ابتکار زیبا و قشنگی به خرج داده بودند دوستان و همرزمان شهدای مدافع حرم مشهد. هیئت رزمندگان مدافعین حرمین شریفین (عمار) در مشهد میزبان مراسم شب یلدایی بود که میهمانانش یادگارانی از جنس نور بودند. والدین، فرزندان و همسران شهدای مدافع حرم. این دورهمی با جشن تولد ۳ شهید و ۲۰ فرزند شهید مدافع حرم ویژه‌تر نیز شد.

وصف ناپذیر بود جشنی که بوی عطر شهدا می‌داد. یقیناًخود آن‌ها نیز در کنار خانواده‌هایشان بودند این شب را.

کیک تولدهایی با نقش شهدا

کیک تولدهایی که تصویر ۳ شهید متولد شده ماه گذشته روی آن‌ها نقش بسته بود  ودر غیابشان به دست فرزندانشان بریده شد تا نشان زنده بودنشان باشد. شهیدان محمود تقی پور، علی اکبر زوار و محمود رادمرد. شب چله‌ای خانواده شهدای مدافع حرم بی‌نظیرترین شب یلدایی بود که می‌شد هر جای دیگر نمونه‌اش را یافت. چه ذوق و شوقی داشتند فرزندان شهدا، ۲۰ نفر از آن‌ها به رسم جلسه ماهانه هیئت رزمندگان مدافعین حرمین شریفین شمع کیک‌هایی را فوت کردند که اکثراً منقش به تصویر پدر شهیدشان بود.

یلدای ۹۷ کنار خانواده شهدای مدافع حرم خاطره‌ای زیبا و به یاد ماندنی برای همه ما ساخت خاطره‌ای که به خاطرمان آورد اگر امروز امنیت و آرامشی مثال زدنی در دنیا داریم حاصل خون‌هایی است که هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایمان ریخته شدند تا اکنون راحت نفس بکشیم و یلدا و یلداهایی دیگر را پشت سر بگذرانیم بدون هیچ دغدغه‌ای.

 شبی به یاد ماندنی

سردار علی صلاحی، مسئول هیئت رزمندگان مدافعین حرمین شریفین (عمار) خراسان رضوی به عنوان برگزار کننده این مراسم گفت:یکی از اهدافی که مد نظر ما در اقدامات هیئت رزمندگان مدافعین حرمین شریفین استان هست برگزاری مراسم فرهنگی با حضور خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم است. به همین جهت به بهانه فرا رسیدن شب یلدا با برنامه ریزی که انجام شد خانواده‌های محترم شهدا دعوت شدند تا همگی در کنار هم شبی به یاد ماندنی را به این بهانه تجربه کنیم.

وی در ادامه افزود: مجتمع فرهنگی بعثت سپاه پاسداران نیز با همراهی و همکاران برادران سپاه آماده پذیرایی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و بقیه میهمانان شد که خدا را شکر با حضور معنوی خانواده‌های محترم شهدا مراسمی پر فیض و برکت برگزار شد.

صلاحی همچنین اظهار داشت: بنا به سنت هر ماهه هیئت رزمندگان مدافعین حرمین شریفین آن دسته از بچه‌های عزیز شهدای مدافع حرم که تولدشان در ماه گذشته است جشن تولدشان در محل هیئت برگزار می‌شد، این بار به بهانه جشن شب یلدا ۲۰ نفر از فرزندان شهدای عزیز که تولدشان مصادف با ماه گذشته بود، برگزار شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها