نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری اختیارات تنظیم بازار برعهده وزارت صمت خطای استراتژیک دولت بود، زیرا این وزارتخانه برنامه ، آگاهی و تخصص لازم جهت تنظیم و مدیریت بازار را ندارد و شرایط کنونی بازار نتیجه این تصمیم دولت است.

 وزارت صمت تخصص تنظیم بازار را ندارد /دولت حامی واقعی کشاورزان باشد

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: کشاورزان اقشار آسیب دیده و زحمت کشی هستند که طی سال های گذشته حقوق آنها تضییع شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که تنظیم بازار جزو اختیارات جهاد کشاورزی بود واین نهاد  با کامل کردن زنجیره های ارزش و حتی احداث سردخانه ها و کشتارگاه هایی در مناطق مختلف کشور به دنبال ارزش افزوده پس از زنجیره های ارزش برای کشاورزان و دامداران بود و این موضوع به تدریج شرایط را برای سودآوری و کسب منفعت برای کشاورزان مهیا می کرد، اما دولت در خطایی استراتژیک اختیارات تنظیم بازار را از وزارت جهادکشاورزی گرفت وبرعهده وزارت صمت سپرد که به نظر می رسد این وزارتخانه برنامه و آگاهی لازم جهت تنظیم و مدیریت بازار را ندارد و  شرایط کنونی بازار  میراث دار این تصمیم دولت است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر بین قیمت خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان تا قیمت آن در بازار تفاوت های فاحشی وجود دارد که باعث می شود سود تولید این محصولات تنها به جیب دلالان و واسطه ها برود و درآمد کشاورز حتی کفاف هزینه بذر، کود و موارد دیگری که برای تولید محصولات صرف کرده است را ندهد.

حاتمیان افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همواره از حقوق کشاورزان و دامداران دفاع کرده است و در این باره و تنظیم بازار به دولت و دستگاه های مرتبط یادآوری هایی داشته است، از این رو در شرایط فعلی که فصل برداشت محصولات کشاورزی است انتظار می رود دولت حامی و پشتیبان این قشر از جامعه باشد.

برچسب‌ها