همدان- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان توجه به ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه های شهری ضروری است .

توجه به ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه های شهری ضروری است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان؛ نرگس نوراله زاده در جلسه مشترک کمیسیونهای شهرسازی و معماری و نیز برنامه، بودجه شورا افزود: در شورای دوره پنجم اسلامی شهر همدان از ابتدای تصویب بودجه سال ۹۷ بر انجام طرح ارزیابی اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی پروژه های موثر شهر تاکید کرده و دردوره چهارم نیز برای این مهم ۲ مرحله آموزش جهت انجام این کار انجام شده است.

نوراله زاده در این خصوص اضافه کرد: هم اکنون بستر این کار در شهرداری، مجامع دانشگاهی فراهم شده و لازم است معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری هر چه سریع‌تر این تاکید شو را اجرا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان هم دراین جلسه با اشاره به مصوبه­ کمیسیون فرهنگی در خصوص دستورالعمل ارزیابی اجتماعی طرح ها و پروژه های شهرداری، اظهار کرد: شهرداری باید این موضوع را با جدیت پیگیری و از اجرای آن در پروژه ها غافل نشود.

رضوان سلماسی با تاکید بر اهمیت انجام ارزیابی اجتماعی برای تمام پروژه های شهری، بیان کرد: ضروری است ضوابط و سازو کاری در شهرداری تدوین شود تا ارائه­ خدمات و تسهیلات از سوی شهرداری به بخش خصوصی در پروژه های سرمایه گذاری و مشارکتی به ارائه ارزیابی اجتماعی پروژه های مدنظر از سوی سرمایه گذار مشروط گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی زمان ارائه بودجه­ شهرداری جهت تصویب در شورا لازم است با توجه به مصوبه­ی مذکور شورا، در بودجه ی سال ۹۹ مبلغ مورد نیاز ارزیابی اجتماعی پروژه های تأثیرگذار شهری توسط شهرداری، در سه مرحله ی قبل، حین و بعد از اجرا در بودجه پیش­بینی شود.

برچسب‌ها