۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴
کد خبر: 690954

در حاشیه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که با حضور وزیر ارشاد و در سینما هلال زاهدان برگزار شد، از کتاب «با اهل انجمن» رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «با اهل انجمن»

قدس آنلاین: در حاشیه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که با حضور وزیر ارشاد و در سینما هلال زاهدان برگزار شد، از کتاب «با اهل انجمن» رونمایی شد.

 در این کتاب جوادمحقق به عنوان شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار سراغ 23 شاعری رفته که در این سال‌ها از گردانندگان جلسات ادبی کشور بوده‌اند. محمد اکرامی‌فر، اکبر اکسیر، محمدعلی بهمنی، مصطفی رحماندوست،عبدالجبار کاکایی، علیرضا قزوه و محمدباقر کلاهی اهری جمعی از شاعرانی هستند که جوادمحقق در قالب کتاب «با اهل ‌انجمن» سراغ آن‌ها رفته و از تجربه‌های 21 شاعر بزرگسال و دو شاعر کودک و نوجوان در حوزه اداره کردن جلسات شعری پرسیده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «این کتاب راه ‌و رسم انجمن‌داری و مهارت و ظرفیت‌های حضور در حوزه شعر و شاعری است که به تجربه حاصل شده و در آن نشانه‌های فراوانی برای رهروان این راه وجود دارد تا بتوانند این مسیر طولانی را با تلفات و صدمات کمتر مدیریت کنند و طول عمر و تداوم بیشتری به آن ببخشند و خطراتش را به خاطراتی عبرت‌آموز بدل سازند.

شاعر امروز نیاز دارد که اوضاع شعر و شاعری و چگونگی تأسیس و تداوم محافل شعری پیشینیان را بداند و از آن‌ها در جهت تکمیل و تکامل جمع‌های ادبی حاضر بهره بگیرد

و این میراث ماندگار را با افزوده‌های علمی و عملی خویش به آیندگان بسپارد».

لازم به ذکر است، کتاب «با اهل ‌انجمن» در قالب یک‌هزار نسخه به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در نشر عصرداستان به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها