خراسان شمالی- سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در بارشهای ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۶۱۸کیلومتر راه ارتباطی استان در محورهای اصلی و روستایی برف روبی شده است.

‍ بیش از ۳۶۰۰کیلومترراه اصلی وروستایی در خراسان شمالی برفروبی شد

‍به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار داشت: در این مدت هزار و ۲۱۴  تن شن و نمک در سطح جاده های اصلی و روستایی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: در عملیات برف روبی در محورهای استان ۱۱۲ نفر راهدار مشغول خدمت بوده اند و در بارشهای اخیر تعداد ۸۴ دستگاه ناوگان راهداری بکار گرفته شده است که از این تعداد ۷۳دستگاه در محورهای اصلی و ۱۱دستگاه در محورهای روستایی گزارش شده است و همچنین به ۸۴خودرو گرفتار در کولاک امداد رسانی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: علت اصلی انسداد برخی گردنه ها کولاک شدید و محدودیت دید رانندگان به کمتر از ۵متر بوده است که در چنین مواردی انسدادموقت راه توسط پلیس راه اعلام می گردد و پس از رفع مشکل کولاک شرایط راه در کمترین زمان آماده تردد  شد.

وی با بیان اینکه استان دارای ۲۱گردنه  ۲۱ راهدارخانه و ۲۶ سوله شن ونمک است افزود: در طرح زمستانه سالجاری، ۲۶۸ نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ اکیپ  راهداری به مسافران خدمات می دهند و حافظ راه های استان هستند .

لازم بذکر است در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی اصلی استان خراسان شمالی باز بوده و از لحاظ جوی تمامی محورها از جوی نیمه ابری تا ابری برخوردار است و محورهای بجنورد به آشخانه ( گردنه امین الله ) و بجنورد به شوقان و ناوه - و حوزه راز و جرگلان تخته باغلق تردد وسایل نقیله با زنجیر چرخ امکانپذیر است ولازم بذکر است مسیرهای روستائی  با تلاش وفعالیت راهداران طی روز جاری برفروبی وبازگشایی می گردد.

برچسب‌ها