خراسان شمالی-نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به آسیب‌های وارده کرونا به صنوف و اشتغال‌ها و درنتیجه بیکاری بسیاری از هم‌وطنان گفت: امسال اعتبارات زکات به آسیب‌دیدگان کرونا اختصاص داده شود.

امسال اعتبارات زکات به آسیب‌دیدگان کرونا اختصاص داده شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی از زکات و نماز به‌عنوان دوقلوهای قرآنی نام برد و افزود: نماز و زکات همیشه به‌هم‌پیوسته هستند، نماز کلاس تربیت انسان‌سازی است و پرداخت زکات مکمل آن محسوب می‌شود.

وی فرهنگ نماز و زکات را به‌عنوان امری مهم در پرورش انسان‌سازی نام برد و خاطرنشان کرد: برای تبلیغ در حوزه زکات باید فکر و ذهن مردم را آماده کنید.

امام‌جمعه بجنورد تبلیغات گسترده در حوزه ترویج فرهنگ زکات و آثار مثبت آن در جامعه و همچنین آگاه‌سازی کشاورزان نسبت به نحوه پرداخت زکات در محصولات کشت و دیم را از عوامل اثرگذار در پرداخت آن عنوان کرد.

آیت‌الله یعقوبی از صداوسیما به‌عنوان دستگاهی فرهنگی خواست تا زکات خود را با تولید برنامه‌های فاخر و محتوا سازی در جامعه پرداخت کند.

وی اجر پرداخت معنوی زکات مستحبی را بیش از زکات واجب برشمرد و گفت: زکات مستحبی سازندگی بیشتری دارد چراکه هیچ اجباری در پرداخت آن وجود ندارد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی نیز به‌ضرورت جمع‌آوری فطریه به‌صورت غیرحضوری و از طریق شیوه‌های الکترونیکی برای حفظ سلامت مردم تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون در حال فراهم‌سازی زمینه مناسب برای اجرای این طرح هستیم به‌زودی راه‌های پرداخت فطریه اعلام و از طریق رسانه‌های به اطلاع مردم روزه‌دار استان می‌رسد.

مجید الهی راد همچنین با اشاره به شماره‌حساب‌های نامعلوم منتشره در فضای مجازی و فاقد مجوز برای جمع‌آوری فطریه، از پلیس فتا تقاضا کرد این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

برچسب‌ها