۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 718320

اگرچه قرن‌هاست که ملت ما ایام محرم را با عشق سیدالشهدا به سوگ می‌نشیند و یاد حماسه جاودانه کربلا را زنده نگاه می‌دارد و قیام عاشورا الهام‌بخش خیزش‌ها، انقلاب‌ها و حماسه‌های این ملت حسینی بوده است، اما امسال که عزاداران مکلف و مقید به حفظ سلامت جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها بودند، با هوشیاری و مراقبت زینبی، محرم ماندگاری را رقم زدند و در حسینیه‌ای به وسعت ایران در سوگ سالار شهیدان و حماسه سازان کربلا عزاداری کردند؛ ایران سیاه پوش شد و خانه هر ایرانی یک مجلس عزاداری اباعبدالله(ع) است.

قدس آنلاین: زیباترین صحنه عشق ورزی در حسینیه امام خمینی(ره) ثبت شد. رهبری عزیز بدون حضور عزاداران اقامه عزا کردند، اماتوگویی که حسینیه مملو از عاشقان حسینی است و یک ملت در حسینیه امام خمینی(ره) سوگواری می‌کند؛ نمادی زیبا از عشق ورزی همراه مراقبت‌های بهداشتی. این صحنه در جای جای این سرزمین حسینی تکرار می‌شود و رسانه ملی حسینیه‌ای تلویزیونی به خانه‌های مردم آورده است و فضای مجازی نیز سوگوار است.

شور حسینی همراه با مراقبت زینبی در سراسر کشور جاری است؛ از حرم مطهر رضوی تا همه آستان‌های مقدس امامزادگان در کشور، از استادیوم‌های ورزشی و فضاهای مدارس و هر جا که بتوان با حفظ سلامت مردم عاشقی کرد تا تکیه‌های سیاری که به محله‌های شهر می‌آید تا عزاداران حتی پشت پنجره خانه خویش هم در این سوگواری حضور یابند و آرام آرام مروارید اشک را در سوگ مصیبت‌های جانسوز کربلا بر گونه‌های خویش جاری سازند. نذورات عاشورایی مردم به سوی نذر ماسک و خون ویا توزیع بسته بندی‌های  بهداشتی اطعام هدایت شد و کمک‌های مؤمنانه جلوه‌های زیبایی از احسان حسینی مردم را به نمایش گذاشت.

در این میان نمی‌توان از جمعی هموطنان عزیز که بار سفر بستند و توصیه‌های متولیان درمانی کشور را نادیده گرفتند گلایه نکرد. اگرچه شاید شماتت آن‌ها نیز شایسته نباشد؛ چراکه ماه‌ها تحمل برخی محدودیت‌ها آن‌ها را بیقرار کرده و چاره‌ای جز سفر نیافتند. و البته آن‌ها نیز یقیناً در مقاصدسفربا رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوگوار محرم بوده اند. اکنون انتظار می‌رود این عزیزان پس از بازگشت ازسفر بیشتر مراقبت کنند و به ویژه با استفاده از ماسک ورعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از انتقال بیماری درصورت ناقل بودن احتمالی پیشگیری کنند تا دیگر هموطنان و همشهریان خود را مبتلا نکنند و زحمات کادر درمان را برباد ندهند. استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مجالس و محافل عزاداری  و مراقبت‌های ویژه مسافران بازگشته ازسفر و پرهیز از سفرهای جدید می‌تواند روند نزولی مبتلایان و قربانیان به کرونا را که درروزهای اخیربا کوشش مدافعان سلامت و همکاری مردم ایجاد شده استمرار بخشند و از احتمال موج سوم بیماری به طور جدی بکاهند. به‌طوری‌که نه تنها موج سوم شکل نگیرد، بلکه ان‌شاءالله تا اربعین شاهد کوچ همیشگی ویروس منحوس از دیار عاشقان حسینی باشیم.

برچسب‌ها