۲۶ روز دیگر بر اساس زمان‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال بایستی انتخابات جنجال برانگیز و پر حرف و حدیث این مجموعه ورزشی برگزار شود تا رئیس بعدی برای یک دوره چهارساله مشخص شود، اما هنوز ترکیب نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده مشخص نشده تا بتوان با قاطعیت در خصوص شانس پیروزی نامزدها سخن گفت.

توفان شایعه‌ها درخیابان سئول

اما در همین کش و قوس اخبار ضد و نقیض از رد صلاحیت برخی نامزدها و انصراف یکی از نامزدهای خبرساز فدراسیون به کلی فضای محافل ورزشی را تحت تأثیر خود قرار داد تا ماجرای انتخابات دهم اسفند سال جاری به یکی از جنجالی‌ترین سوژه‌های خبری تبدیل شود، اما جرقه اصلی این گمانه‌زنی‌ها از کجا زده شد؟

بیانیه مبهم

همه چیز از بیانیه فدراسیون فوتبال در خصوص عدم احراز صلاحیت ۱۰ نفر از نامزدهای عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال آغاز شد، در این بیانیه که ابتدا با عنوان رد صلاحیت کاندیداها منتشر شد، آمده بود که ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند اما پس از مدتی کوتاه اصلاحیه‌ای بابت این بیانیه منتشر شد که افراد مذکور رد صلاحیت نشدند، بلکه موفق به احراز صلاحیت نشدند، اما این ۱۰ نفر چه کسانی هستند؟

کدهای مشخص

گفته می‌شود، مالک یک تیم لیگ برتری، یک چهره فرهنگی فدراسیون، یک چهره حقوقی فدراسیون، سرپرست یکی از کمیته‌های فدراسیون فوتبال، یک عضو هیئت رئیسه، یک رئیس هیئت فوتبال، یک داور بازنشسته، یک کمک داور بازنشسته و دو نامزد شرکت در بخش انتخاب کارشناس اعضای هیئت رئیسه، ۱۰ نفری هستند که صلاحیتشان رد شده، ولی باید منتظر اعتراض آن‌ها به کمیته استیناف بود. برای این ۱۰ نفر پیامک رفته و موضوع به آن‌ها اعلام شده است. گفته می‌شود علاوه بر این ۱۰ نفر، هفت نامزد نیز به دلایل قانونی منع شرکت در انتخابات دارند.

حاشیه جادوگر

اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که ممکن است دو نفر از نامزدهای فعلی ریاست فدراسیون فوتبال موفق به تأیید صلاحیت نشوند که در آن هنگام باید شاهد رقابت سه نامزد دیگر در این عرصه باشیم که طبیعتاً حواشی زیادی بر جریان انتخابات حاکم خواهد شد و آنگاه باید شاهد واکنش نهادهایی چون کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نیز باشیم، چون بدون تردید نامزدهایی که موفق به راهیابی به انتخابات نشدند برای بازگشت خود به عرصه انتخابات دست و پا خواهند زد.

در همین اوضاع و احوال یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور، با انتشار خبری همه معادلات حاکم بر انتخابات را تحت تأثیر خود قرار داد. این خبرگزاری در گزارشی کوتاه نوشت: ممکن است علی کریمی در چند روز آینده از کاندیداتوری انصراف دهد، در این گزارش آمده است پس از فوت مهرداد میناوند، علی کریمی زیاد پیگیر حضور در انتخابات نیست به همین خاطر بعید نیست او ناگهان با انصراف خود دوباره خبرساز شد.

برچسب‌ها