معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی دهکده طبیعت و خانواده در کوه پارک مشهد و بهره‌برداری از فاز اول آن در فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

 پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی دهکده طبیعت و خانواده /بهره‌برداری از فاز اول این پروژه در فروردین ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه در فضایی بالغ بر ۲۲ هکتار و با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال در حوزه جنوبی بوستان خورشید و در مجاورت کوه پارک مشهد و به عنوان حلقه واسط بوستان خورشید و کوه پاک در حال احداث است.

وی افزود: هدف از طراحی این دهکده، آشتی و دوستی شهروندان با طبیعت و توجه به زندگی روستایی و عشایری است؛ چراکه سایت مورد نظر از ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر مسیرهای کوهنوردی متعدد و جاذبه‌های طبیعی شامل چشمه و قنات برخوردار است و در بخش‌هایی از آن، سبک زندگی روستایی و عشایری در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت تا شهروندان عزیز بتوانند تجربه متفاوتی از حضور در طبیعت را لمس کند.

 یعقوبی ادامه داد: این دهکده از هفت بخش شامل باغ طبیعی، باغ بازی، حوزه عشایر و بازی های محلی و گروهی، باغ دوستی، باغ ورزش، باغ حضور و باغ خاطره تشکیل شده است و در طراحی آن تلاش شده ارتباط انسان و طبیعت به بهترین شکل ممکن ایجاد شود.

 وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول این پروژه که در مجاورت کوه پارک ۸۳ در حال اجرا است، فروردین ماه ۱۴۰۰ آماده بهره برداری خواهد بود.
 

برچسب‌ها