مظفری گفت: انجمن‌های تخصصی برای تایید و احراز صلاحیت و اطلاعات کارشناسان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، همراه رسانه ملی باشند.

لزوم همکاری انجمن‌های تخصصی با صداوسیما برای احراز صلاحیت علمی کارشناسان

به گزارش قدس آنلاین، شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدای سازمان صداوسیما گفت: انجمن‌های تخصصی در کشور باید در زمینه احراز اطلاعات پشت سازمان صداوسیما را گرم کنند. از طرفی اگر هر کدام از حوزه‌های صدا، سیما و سیاسی به صورت جداگانه متولی احراز هویت کارشناسان باشند و یا شورای تخصصی در سازمان کلیه اطلاعات کارشناسان را تایید کند، دقت و صحت اطلاعات در سازمان بیشتر می‌شود.

سوم خرداد بود که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی افراد غیر روان‌شناس و فاقد مجوز را منتشر کرد که در این بین افرادی مانند محمود انوشه، فرهنگ هلاکویی و ... به چشم می‌خورد. این در حالی است که این افراد به عنوان روان‌شناس در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حضور داشتند.

به گفته مظفری، در معاونت صدا سامانه‌ای به نام بیان بود که بعد از ارزیابی و تایید کارشناسان دعوت شده در برنامه‌های رادیویی، این افراد به برنامه‌ها دعوت می‌شدند.

یعنی در اداره کل طرح و برنامه معاونت صدا مستندات کارشناسان بررسی و اعتبارسنجی می‌شد و در نهایت بعد از تایید مدارک کارشناسان اطلاعات آن‌ها در سامانه استفاده می‌شد. هر زمانی هم که به اعتبار کارشناسان خدشه وارد می‌شد، در سامانه اضافه می‌شد.

اما سازمان صداوسیما بعد از مدتی نتیجه گرفت که تمامی اطلاعات کارشناسان را در سامانه چهره ثبت کند؛ بنابراین ورود افراد به سازمان منوط به ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه است. در نهایت سامانه بیان از مدار کاری خارج شد.

با این حال، مرکز طرح و برنامه سازمان متولی ارزیابی کارشناسان است و با هماهنگی کارکنان در بخش سامانه چهره نسبت به اعتبارسنجی و احراز هویت اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها