وی خاطرنشان کرد: این قرآن به سبک عثمان طه نگاشته شده و کتابت آن از سال 90 تا 98 به مدت هشت سال به طول انجامیده است.

جانباز اصفهانی قرآن کتابت شده توسط خود را به موزه رضوی اهدا کرد

مصطفی شهریار که مسئولیت گروه جهادی شهاب‌الزهرا را بر عهده دارد و در مناطق محروم به خدمت‌رسانی مشغول است گفت: از سال 1390 در کنار فعالیت‌های جهادی شروع به کتابت قرآن خطی با خط ثلث کردم.

وی ادامه داد: خط ثلث، خطی است که روی کاشی‌ها نوشته می‌شود و به‌گونه‌ای است که همگان می‌توانند به صورت راحت و روان آن را بخوانند.

این هنرمند که نگارش این قرآن را به نیت اهدا به موزه حرم مطهر رضوی انجام داده، در ادامه افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «شهدا همچون آیات قرآن مقدس هستند» از دیگر اهداف کتابت این قرآن، زنده کردن نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس بود که از همین رو در هر صفحه از قرآن نام یک شهید به خط نستعلیق آورده شده است. در همین راستا اسامی 751 شهید از شهدایی که در دوران دفاع مقدس در کنار ما به شهادت رسیده‌اند، در این قرآن نگاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این قرآن به سبک عثمان طه نگاشته شده و کتابت آن از سال 90 تا 98 به مدت هشت سال به طول انجامیده است.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس در ادامه افزود: روزی که شهید حججی به شهادت رسید مشغول کتابت صفحه 533 این قرآن بودم و از همین رو این صفحه به نام و یاد این شهید بزرگوار نگاشته شد، همچنین 14صفحه آخر این قرآن نیز به نام چهارده معصوم(ع) نوشته شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.