پیشنهاد سردبیر

۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: 117372

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: پوست نیز مانند تمام ارگان های بدن باید نیازهای غذایی خود را دریافت کند. خوردن مواد غذایی متنوع و متناسب می توان شادابی و زیبایی پوست را به همراه داشته باشد. مواردی که در ادامه می آید برای همه افراد درسنین مختلف قابل اجراست.

10 توصیه طلایی برای زیبایی پوست

1- برنامه غذایی سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی داشته باشید. در طول روز 5 سهم میوه و سبزی بخورید. سالاد های مختلف و انواع سوپ ها را حتما میل کنید.
2- مقداربیشتری فیبر دریافت کنید. حداقل روزی یکبار به عنوان مثال در تمام وعده های صبحانه از غلات سبوس دار استفاده کنید.
3- تنوع را در خوردن مواد غذایی داشته باشید. در تهیه سالادها از سبزیجات مختلف مانند موسیر، پیاز تازه و ‌جعفری استفاده کنید.
4- برای افزایش دریافت اسیدهای چرب ضروری به سالادها چند قطعه روغن زیتون یا کلزا اضافه کنید.
5- برای دریافت کلسیم بیشتر، هر روز لبنیات مصرف کنید.
6- برای حذف برخی مواد سمی، از فیبرهای غذایی موجود در برخی سبزیجات و میوه ها مانند نخود، گلابی، پیاز، فلفل، کیوی و... بهره ببرید.
7- پروتئین را در برنامه روزانه خود بگنجانید. گوشت قرمز را دو تا سه بار در هفته مصرف کنید.
8- از غذاهای با پایه پروتئین سویا استفاده کنید تا دریافت پروتئینی متنوعی داشته باشید.
9- فراورده هایی مانند میگو و سخت پوستان دریایی را در برنامه غذایی بگنجانید تا به این شکل مواد معدنی مختلف را دریافت کرده باشید.
10- برای افزایش دریافت امگا3، ترجیحا ماهی های چرب مانند ساردین وآزاد را به شکل تازه یا منجمد دوتا سه بار درهفته میل کنید.
در نهایت برای حفظ شادابی و جوانی، پوست را با کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوست ماساژ دهید،‌ سیگار نکشید و از مواجه زیاد با نور خورشید بپرهیزید.
منبع: www.Esante.fr
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.