پیشنهاد سردبیر

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۴
کد خبر: 122040

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:همیشه توصیه می شود در هر فصل،‌ از خوردن میوه ها و سبزیجات مربوط به آن غافل نشوید. این امر علاوه بر تاثیری که در محیط زیست دارد می تواند خواص زیاد و متناسب با آن زمان را به بدن فرد برساند و در واقع همین برنامه غذایی متعادل ضامن سلامتی خواهد بود.

بهترین خوراکی هایی که این روزها میل می کنید...

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، روزهای زیبا و با طراوت بهار معمولا همه را به سمت مصرف میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و متنوع آن سوق می دهد که امروز سعی داریم تا شما را با 5 نمونه از بهترین منابع ویتامین آشنا کنیم که شاید تصورش را هم نمی کنید. اگر تا به حال چندان تمایلی به این نوع تغذیه نداشتید حتما از این بعد در این مورد بیشتر فکر کنید.
اسفناج:‌ 25 کیلو کالری در هر 100 گرم اسفناج،‌ این سبزی را در ردیف خوراکی های کم کالری قرار داده است. اسفناج به خاطر مقادیر بالای ویتامین ها،‌ مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها برای سلامتی بسیار مفید است. آنتی اکسیدان ها از ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان و استرس اکسایشی پیشگیری می کنند.
اسفناج را می توان دوست خوبی برای لاغری و شادابی دانست چرا که مقدار بالای فیبرهای حل شدنی، عملکرد دستگاه گوارش را تسهیل می کند که این ویژگی فعالیت صحیح روده ها از بزرگ شدن شکم جلوگیری می کند. بهتر است بدانید اسفناج پخته مواد مغذی و تاثیرات بهتری نسبت به اسفناج خام دارد.
هویج:‌ خام یا پخته این صیفی خوشرنگ حدود 30 کیلو کالری دارد. هویج منبع غنی از کاروتنوئیدهاست که شناخته شده ترین آن،‌ بتاکاروتن است و از بدن در برابر رادیکال های آزاد،‌ سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.
هویج همچنین سرشار از ویتامین C است و به زیبایی و طراوت پوست و شفافیت چهره کمک می کند. جالب است بدانید هویج های پررنگ دو برابر بیشتر بتا کاروتن دارند.
تربچه:‌ گرچه تربچه از لحاظ کالری بسیار کم کالری است( 20 کیلو کالری برای هر 100 گرم) اما جز خانواده گیاهان چلیپایی است و منبع غنی از آنتی اکسیدان ها به حساب می آید. برای دفع مواد سمی از بدن در فصل بهار خوراکی بسیار عالی است و همچنین از بدن در برابر رادیکال های آزاد محاقظت می کند. به علاوه عناصر کمینه و مواد معدنی موردنیاز بدن را نیز داراست. طعم آن ایجاب می کند که به شکل خام مصرف و به این ترتیب همه مواد مغذی آن حفظ شود. در هنگام خرید تربچه های کوچک را انتخاب کنید زیرا طعم بهتری دارند.
مارچوبه: مارچوبه سفید یا سبز منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست. کم کالری است و هر 100 گرم آن تنها 20کیلو کالری دارد. در عین حال حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، مس و... است. خواص ادرارآوری آن باعث شده تا مارچوبه بی شک جز سبزیجات بهاری باشد که در لاغری مؤثر خواهد بود. خام و پخته آن مفید است و این مزیت را دارد تا به اشکال مختلفی طبخ شود.
رازیانه:‌ این گیاه معمولا چندان در آشپزی مورد توجه قرار نمی گیرد. کالری چندانی ندارد و به عنوان یک منبع ویتامین C شناخته می شود. غالبا در کنار ماهی و دیگر فراورده های دریایی قرار می گیرد و ترکیب عالی برای سم زدایی بدن محسوب می شود. به علاوه،‌ برای مقابله با مشکلات گوارشی و احساس نامطلوب نفخ بسیار عالی است چرا که خواصی دارد که به هضم غذا کمک می کند.
منبع: www.Passportsante.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.