قدس آنلاین : استاندار خراسان شمالی تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در این استان 867هزار نفری را کذب محض دانست.

تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان کذب است




 
به گزارش خبر نگار قدس آنلاین از بجنورد ، سیدعلی اکبر پرویزی اظهار داشت: ماموریت رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان به پایان رسیده و نامبرده از سوی وزارتخانه متبوع فراخوانده شده است.

وی اضافه کرد: نامه پایان ماموریت رییس پیشین دفترنمایندگی وزارت امورخارجه در این استان از سوی وزارتخانه متبوع به استانداری ارسال شده است.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی افزود: از سوی مدیریت ارشد استان نیز دو نیروی بومی فعال در وزارت امور خارجه برای تصدی مسوولیت دفتر نمایندگی این وزارتخانه در خراسان شمالی معرفی شدند.

پرویزی اظهار داشت: بزودی یکی از این افراد به صلاحدید مسوولان وزارت امور خارجه به عنوان رییس دفتر نمایندگی این وزارتخانه در استان خراسان شمالی معرفی می شود.

وی بار دیگر هرگونه تعطیلی دفترنمایندگی وزارت امور خارجه در این استان را تکذیب و بر همکاری استانداری با دفتر نمایندگی همانند گذشته تاکید کرد.

رییس پیشین دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان شمالی نیز از تعطیلی دفتر این نمایندگی وزارتخانه متبوعش در این استان اظهار بی اطلاعی کرد.

مرتضی خسروی اظهار داشت: ماموریتش در استان از سوی وزارت امور خارجه پایان یافته تلقی شده است.

وی گفت: هیچ مکاتبه ای از سوی وزارت امور خارجه مبنی بر تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان شمالی دریافت نکرده است.

یکی از نمایندگان مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در مصاحبه با یکی از نشریات محلی این استان در بجنورد از تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان خبر داده و انتقاداتی را به مسوولان استانی در این ارتباط وارد کرده است.

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ، شهریور ماه پارسال در روزهای ابتدایی فعالیت دولت تدبیر و امید به صورت رسمی با حضور معاون پارلمانی و امور کنسولگری وزارت امور خارجه در بجنورد راه اندازی شد.

دراین مدت تمام هزینه های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان شمالی که در واحد استیجاری خدمات ارائه می دهد از سوی استانداری این استان تامین و پرداخت می شود.
همچنین مشاور وزیر امور خارجه و مسوول نمایندگی های داخل این وزارتخانه در نامه ای به استاندار خراسان شمالی از پایان ماموریت رییس نمایندگی وزارت خارجه در این استان خبر داده است.

عباس رنجبر تاری در این نامه ، خطاب به استاندار خراسان شمالی، خاتمه ماموریت مرتضی خسروی، رییس پیشین نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان را ششم مردادماه اعلام کرده و خواستار مراجعت وی به مرکز شده است.

در نامه مشاور وزیر و مسوول دفتر نمایندگی های داخل وزارت امور خارجه به استاندار خراسان شمالی آمده است: با وجود مشکلات موجود، وزارت امور خارجه در اولین فرصت ممکن نسبت به معرفی یکی از افراد با تجربه خود به عنوان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی اقدام می کند.

رنجبرتاری در نامه خود به نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از استانداری خواسته تا در بخش تامین نیروی مورد نیاز، خودرو مناسب و تجهیز اقامتگاه رییس نمایندگی وزارت خارجه در استان مساعدت کند.

استاندار خراسان شمالی نیز در نامه ای به وزارت امور خارجه، آمادگی این استان را برای تامین امکانات مورد نیاز این وزارتخانه در حد توان اعلام کرده است.

با وجود اینکه در نامه مشاور وزیر و مسوول نمایندگی های داخل وزارت امور خارجه به استاندار خراسان شمالی هیچ اشاره ای به تعطیلی و یا توقف فعالیت دفتر نمایندگی این وزارتخانه نشده، برخی از نمایندگان این استان در مجلس در مصاحبه با رسانه های استانی از تعطیلی این نمایندگی سخن رانده اند.

اگرچه ممکن است به دلیل پایان ماموریت مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و نداشتن جانشین خدمات، فعالیت این نمایندگی موقتا به حالت تعلیق درآمده باشد، ولی یقینا این به معنای تعطیلی این نمایندگی نیست.

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان شمالی به صورت رسمی از شهریور سال قبل و در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید با حضور دکتر قشقاوی، معاون کنسولی و امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه در بجنورد در محلی استیجاری فعال شد.

در این مدت تمام هزینه های جانبی و جاری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان شمالی، با وجود همه انتقاداتی که از سوی مسوولان ارشد استان بر فعالیت این نمایندگی بوده، از سوی استانداری خراسان شمالی پرداخت شده است.
انتهای خبر

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.