پیشنهاد سردبیر

یک کارشناس دینی گفت: احساس بی‌نیازی از نصیحت و موعظه، سقوط آدمی را با خود به همراه دارد.

احساس بی‌نیازی از نصیحت باعث سقوط است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین جمالی در ویژه برنامه ایام شهادت امام صادق(ع) که بعد از نماز مغرب و عشاء، با حضور زائران در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین ویژگی‌های مؤمن واقعی پرداخت و عنوان کرد: مؤمن واقعی، از خدای متعال، پنهان نگه‌داشتن سِر مردم، از پیامبر اکرم(ص) نیز مدارا کردن با مردم و از ائمه اطهار(ع)، صبر بر مشکلات و گرفتاری را می‌آموزد و سر لوحه کار خویش قرار می‌دهد.
وی تصریح داشت: انسان برای رسیدن به کمال، احتیاج به پند و موعظه دارد. هر زمان که انسان خود را بی‌نیاز از موعظه دانست آن زمان، لحظه سقوط انسان رقم می‌خورد.
این کارشناس دینی ابراز داشت: برخی از افراد همه چیز را دوست دارند بشنوند اما به نصیحت توجهی ندارند که این یک مرض برای آنها محسوب می‌شود. انسان خداشناس اگر در بالاترین مقام‌های علمی و معنوی باشد در قبال موعظه و پند، با تکبر و خودخواهی برخورد نمی‌کند.
این استاد حوزه اذعان داشت: تاریخ‌گواه، آن است که اهل بیت(ع) به دیگران می‌گفتند تا آنها را موعظه کنند و در حالات بزرگان و عالمان دینی آمده است که خود را محتاج موعظه دیگران می دانستند.
جمالی در پایان افزود: موعظه و نصیحت باید توأم با کارشناسی و از باب لطف و محبت باشد.
شایان ذکر است در پایان برنامه با حضور خیل عظیمی از زائران، مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، ماه‌رخسار و میثم مطیعی به مدیحه‌سرایی و قرائت دعای توسل پرداختند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.