پایگاه خبری قدس آنلاین _ معتمدی : نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه ریشه عدم پیشرفت اقتصادی طی 33 سال از عمر انقلاب شکوهمند ایران بی مهری به عامل سرمایه می باشد .

سرمایه گذار در ایران دولت را رقیب خود می داند تاپشتیبان و بی طرف

به گزارش قدس آنلاین ،دکتر بحرینی در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد با اشاره به تحقیق انجام شده در 70 کشور جهان ازجمله ایران افزود : در این کار پژوهشی از سرمایه گذار پرسیده شد آیا دولت ( به مفهموم کل حاکمیت ) را پشتیبان ، بیطرف و یا رقیب خود می داند
وی که مجری این تحقیق در کشور است ، اضافه کرد : جمع بندی پاسخ سرمایه گذاران از استان های مختلف کشور نشان داد آنان دولت را رقیب خود می دانند .
وی ادامه داد : طبق این کار پژوهشی سرمایه گذاران دولت را نه تنها پشتیبان خود و حتی بی طرف نمی دانند بلکه معتقدند رقیبی برای انان هستند و چوب لای چرخ تولید می گذارند .
وی با تاکید براین که منظور از دولت حاکمیت و نظام است ، افزود :یعنی اینکه مجلس ، دولت و هم قوه قضائیه را در بر می گیرد .
این نماینده مجلس با اشاره با اینکه بخش عمده حمایت از سرمایه دست نظام و حاکمیت می باشد ، یادآور شد : با شعار امسال بحث حمایت از سرمایه در عالی تری سطح مطرح شده است و مخاطب اصلی مقام معظم رهبری با این نام گذاری حمایت از سرمایه و تولیدتوسط مسولان قوه مجریه ، مقننه و قضائیه می باشد .
وی در ادامه خطاب به مسولان اجرایی شهرستان مشهد اظهار داشت : اگر برای اجرا و عملیاتی کردن شعار امسال منتظر بخشنامه و دستور از وزارتخانه مربوطه خود از تهران باشید مطمئن باشید هیچ کاری از پیش نخواهد رفت .
بحرینی تصریح کرد : اگر یک تولید کننده و یک سرمایه گذار به شما مسولان مراجعه و بدانید می توانید کاری برای او انجام تا تولید رونق بگیرد و شما از انجام آن خوداری کنید در واقع با یک فتوا مخالفت کردید .
وی در بخش دیگر با اشاره به پتانسیل های خوب در خراسان رضوی گفت : در حال حاضر یک سری اختیارات خوبی از سوی دولت به استان ها واگذار شده است که باید فعال شود .
این نماینده مجلس ادامه داد : شورای گفتگو در خراسان رضوی تقریبا تعطیل شده که هرچند ریشه آن در مرکز است اما باید فعال گردد .
وی تاکید کرد : اگر این موارد و نیز ابزارهای که مجلس در اخیتار فعالان اقتصادی قرار داده است فعال شود ثمرات آن را تولید کنندگان خواهند دید .
به گفته وی در حال حاضر تولید کنندگان به شدت در مضیقه هستند .

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.