در حالی که انقلابیون مصر از اعلام حکم دادگاه فرعون در شوک به سر می برند و نسبت به آن معترضند ، شبکه سلطنتی وابسته به ملکه انگلیس در یک اقدام مسبوق به سابقه باز هم شوی تبلیغاتی در حمایت از مبارک پخش کرد.

بی بی سی فارسی مبارک را فردی مظلوم ،بی گناه و مبارزی شریف خواند

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ در بحبوحه اعتراض انقلابیون مصر نسبت به پایمال شدن خون شهدا و در زمانی که شورای نظامی مصر با ترفندهای متفاوت در صدد انحراف انقلاب مردمی در مصر است شبکه وابسته به دربار ملکه انگلیس، بی بی سی فارسی، یک بار دیگر با در پیش گرفتن سیاست حمایت از سرسپردگان دستگاه درباری انگلیس، شوی تبلیغاتی در حمایت از فرعون را به روی آنتن برد.

 

این در حالی است که اکثر شبکه‌های خبری دنیا تمام توجهه‌شان به نتیجه انتخابات مصر است و در حال تحلیل احتمال دخالت شورای نظامی در نتیجه انتخابات هستند اما شبکه بی بی سی فارسی در برنامه 60 دقیقه شب گذشته (چهار شنبه 31 خرداد ماه) دوربین و خبرنگار خود را جلوی بیمارستان نظامی مصر فرستاد تا در جهت تنویر افکار عمومی خدمتی دیگر به مبارک و دستگاه سلطنتی کرده باشد.

در این گزارش که از مقابل بیمارستان نظامی مصر (محل نگه داری فرعون) تهیه شده بود خبرنگار بی بی سی فارسی سعی می کرد با انتخاب تصاویری کاملا جهت دار مبارک را یک شخصیت دوست داشتنی و قهرمان در میان مردم مصر نشان دهد.

در بخشی از این گزارش خبرنگار بی بی سی فارسی درنریشن ورودی مصاحبه با یکی از طرفداران مبارک او را فردی مظلوم ، بی گناه و مبارزی شریف معرفی کرد.

زن مخاطب و مصاحبه شونده بی بی سی فارسی که سر و وضعش از گماشته بودنش حکایت می‌کرد حرف‌های دیکته شده از قبل را جلوی دوربین بازگو می‌کند تا رپرتاژ آگهی بی بی سی فارسی قهرمان بودن مبارک(!) در میان مردم مصر را کاملا فریاد بزند و او را فردی خدوم در جهت منافع مصری‌ها نشان دهد.جالب اینجاست که در این به اصطلاح گزارش با هیچ یک از مخالفان مبارک که جلوی بیمارستان تجمع کرده‌اند هیچ مصاحبه‌ای گرفته نمی‌شود.

اما گزارش جهت‌دار بی بی سی فارسی در خصوص فرعون و بقایای بازمانده از آن به همیجا ختم نمی‌شود و نکته جالب در گزارش بی بی سی این است که در پایان گزارش خبرنگار ضمن اشاره به انتخابات مصر در معرفی احمد شفیق به جای اینکه او را از بقایای رژیم دیکتاتوری مبارک معرفی کند ، شفیق را سپهبد بازنشسته ارتش معرفی می‌کند و هیچ حرفی از مشارکت شفیق در دستگاه دیکتاتوری فرعون و سرکوب انقلابیون به میان نمی آورد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    0 0
    شيطونه ميگه پاشم برم لندن در حال اجراي خبر همشون رو رديف کنم نفري ي چک بزن و بيام.موافقا دستاشون بالا