قدس آنلاین- الف.زمینی؛ اعدام مه آفرید و همچنین صحبت های دکتر روحانی در "همایش بیمه سلامت همگانی" از جمله مهمترین مواردی بودند که روزنامه ها در تیتر یک های خود مورد توجه قرار داده بودند.

از "اعدام بزرگ" و "کاهش قیمت خودرو" تا "جلوگیری از اخراج مادران"

اعدام بزرگ
روزنامه قدس: تیتر یک روزنامه قدس در خصوص گام جدی و عملی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی بود. این روزنامه نوشت: "عامل اصلی فساد 3 هزار میلیاردی اعدام شد"
حکم اعدام مه آفرید امیر خسروی، متهم ردیف اول پرونده مشهور به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی سحرگاه شنبه سوم خرداد 1393 به اجرا درآمد.
دیگر روزنامه ها نیز در صفحه اول خود این اعدام بزرگ را بازتاب دادند:
ابتکار: هشدار مرگ برای مفسدان اقتصادی!
جوان: پیام اعدام به مفسدان اقتصادی
روزان: زنگ ها به صدا درآمد
فرهیختگان: مه آفرید؛ سومین اعدامی فساد اقتصادی
وطن امروز: اعدام بزرگ
هفت صبح: پایان!
آرمان: اعدام؛ نقطه تمام
آفتاب: مه آفرید اعدام شد
اعتماد: اعدام مرد 3 هزار میلیاردی
ایران: اعدام مه آفرید پس از 1000 روز
جام جم: اولین اعدام در پرونده 3000میلیارد تومانی
گفتنی است 3 نفر از متهمان دیگر نیز در انتظار اعدام هستند.
***
دیگر تیتر روزنامه قدس مربوط است به اهدای نمادین «دفترچه سلامت» به نمایندگان قومیت ها و کودکان کار و پرورشگاهی
روزنامه کار و کارگر در این خصوص با چاپ تصویری از روحانی در "همایش بیمه سلامت همگانی" از قول رئیس جمهور تیتر زد: "تصمیم دولت متحول کردن نظام سلامت است"
روزنامه همبستگی نیز از قول دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نوشت: "اجازه نمی دهم پول سلامت صرف حقوق کارکنان شود"
***
وقتی کیهان شبیه آرمان و آفتاب تیتر می زند!
روزنامه اطلاعات: این روزنامه تیتر یک خود را به صحبت های رئیس جمهور در همایش بیمه سلامت همگانی اختصاص داد و نوشت: "نباید در زندگی مردم به بهانه دلسوزی دخالت کنیم."
افکار نیز در این خصوص تیتر زد: "به زور نمی توانیم بهشت را به مردم تحمیل کنیم"
آرمان نیز نوشت: "نمی توان به زور شلاق مردم را به بهشت برد" (آفتاب نیز عینا همین قسمت از صحبت های روحانی را تیتر کرده بود.)
اما از نکات قابل توجه این است که هر چند این صحبت های رئیس جمهور بیشتر مورد توجه روزنامه های حامی دولت شده است، اما کیهان نیز تصمیم گرفته است امروز تیتری مشابه با آرمان و آفتاب بزند.
تیتر یک کیهان به این شرح است: "نمی توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد!"؛ البته بایستی توجه شما را به علامت تعجب در انتهای تیتر و ایضا "قابل تامل" دانستن این بخش از صحبت های رئیس جمهور در "روتیتر" جلب کنیم!
گفتنی است روحانی با بیان این که «بگذاریم مردم در سلامت روحی باشند»، خاطر نشان کرد: "این قدر در زندگی مردم هر روز مداخله نکنیم ولو به خاطر دلسوزی، بگذاریم مردم راه بهشت را انتخاب کنند، به زور و شلاق نمی شود مردم را به بهشت برد. پیامبر هم بشیر بود و هم نذیر، شلاق در دستش نبود، بشیر بود و نذیر مردم را بشارت می داد، امید می داد راه حق را به مردم معرفی می کرد، مردم را انذار می کرد، می گفت این راه، راه ناصحیحی است، تبعاتش این هاست."
***
دستمزدی که باز هم پاسخگوی معاش آبرومند نیست!
روزنامه کار و کارگر: این روزنامه از قول رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی نوشت: "دستمزد امسال پاسخگوی معاش آبرومند نیست"
آنچه که پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به سرعت خود را نشان داد، بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل بود و پس از آن قیمت اقلام خوراکی و مصرفی تحت تاثیر قرار گرفت. این در حالی است که حمل و نقل و مواد خوراکی جزو نیازهای ضروری هر خانوار حقوق‌بگیر به شمار می‌رود.
دستمزد کارگران در حالی 25درصد افزایش یافت که از نرخ تورم موجود پایین‌تر بود لذا در شرایطی که قیمت حامل‌های انرژی، بنزین و گازوییل اصلی‌ترین نیازهای خانوارهای کارگری را تحت تاثیر قرار داده افزایش 25درصدی دستمزد پاسخگوی معیشت اقشار آسیب‌پذیر کارگری نیست.
***
جلوگیری از اخراج مادران
روزنامه نسل فردا: این روزنامه از ابلاغ سیاست های جدید جمعیتی توسط وزیر کار و رفاه اجتماعی خبر داد و نوشت: "جلوگیری از اخراج مادران پس از مرخصی زایمان"
گفتنی است در فروردین ماه امسال و از قول معاون تامین اجتماعی خوانده بودیم: "یک سوم زنان پس از مرخصی زایمان اخراج می شوند"
***
کاهش قیمت خودرو
روزنامه ایران: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود آورده است: "خودرو به قیمت کارخانه نزدیک می شود"
روزنامه جام جم نیز از "کاهش قیمت خودروهای خارجی" خبر داد و نوشت: "قیمت خودروهای خارجی بین 2 تا 20میلیون تومان کاهش یافت"
گفتنی است در روزهای اخیر روند کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ادامه یافته است. بطوریکه ایسنا 28 اردیبهشت نوشت: "قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد به طور میانگین یک میلیون تومان کاهش یافته است."
در این زمینه فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به رکود فعلی امکان کاهش بیشتر قیمت‌ها در آینده نزدیک وجود دارد.
به گفته آن‌ها قیمت خودروهای داخلی ممکن است بین 500 هزار تا یک میلیون تومان دیگر نیز کاهش یابد.
***
فاقد انحراف بودن فعالیت های هسته ای ایران
روزنامه همشهری: این روزنامه نیز تیتر زد: "آمانو: فعالیت هسته ای ایران فاقد انحراف است"
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: "آژانس نبود انحراف در فعالیت های هسته‌ای اعلام شده ایران را تایید می کند."
در روزهای اخیر نیز دکتر روحانی و ظریف روند مذاکرات را مثبت و رو به جلو عنوان کرده بودند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.