قدس آنلاین؛ الف.زمینی- صحبت های روحانی در مراسم هفته جهانی محیط زیست؛ مهمترین خبری بود که اکثر روزنامه های امروز به آن پرداخته بودند.

از "بگو مگو درباره دین و آخرت مردم" و "دلیل رفتن رسایی به برزیل" تا " کنار آمدن علیپور با خالکوبی ملی پوشان؟!"

بالستیک های نقطه زن ایرانی
روزنامه قدس: این روزنامه از قول جانشین فرمانده سپاه در خصوص قدرت برتر موشکی کشور گفت: "بالستیک های نقطه زن ایرانی علیه اهداف متحرک"
جانشین فرمانده کل سپاه از افتتاح سامانه پدافند هوایی پیشرفته سپاه پاسداران خبر داد و گفت: سیستم پدافندی پیشرفته تر از همان سیستم هایی که به ما ندادند را ساخته ایم که این سیستم فعلا «محرمانه» است. وی اشاره صریحی به سیستم مورد اشاره خود نکرد . طی سال های اخیر موضوع تحویل سامانه پدافندی اس 300 به ایران از سوی روسیه که به بهانه قطعنامه 1929 شورای امنیت و به رغم دریافت مبالغ آن از سوی مسکو به حالت تعلیق درآمد هر از گاهی مطرح بوده است .
این روزنامه در دیگر تیتر خود نیز نوشت: "رئیس هیات تحقیق و تفحص: 12پرونده تخلف خودروسازان به دستگاه قضایی می رود"
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها از تهیه ۱۲ پرونده تخلفات خودروسازان در جریان این تفحص خبر داد و گفت: "این پرونده‌ها در هفته جاری به قوه قضاییه ارسال می‌شود."
***
بگو مگو درباره دین و آخرت مردم
روزنامه کیهان: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود از قول روحانی در مراسم هفته جهانی محیط زیست نوشت: "عده ای بیکار و متوهم مدام غصه آخرت مردم را می خورند"
گفتنی است صحبت های رئیس جمهور در دیگر روزنامه ها نیز بازتاب هایی داشته است؛ از جمله:
روزنامه وطن امروز: این روزنامه تقریبا کل صفحه خود را به تیتری در خصوص صحبت های رئیس جمهور اختصاص داده و با فونتی درشت نوشته است: "بعضی از مردم بیکارند، کار ندارند شغل ندارند، دچار توهمات می شوند، غصه دین را می خورند، نه دین را می فهمند ... "
روزنامه ابرار: عده ای که نه می دانند دین چیست و نه آخرت، مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند!
روزنامه روزان: بگو مگو درباره دین و آخرت مردم
روزنامه آفتاب: روحانی: دین نباید دست دولت باشد
روزنامه آرمان: رئیس جمهور: برخی بیکار هستند و دچار توهمات می شوند
شاید روزنامه اطلاعات یکی از معدود روزنامه هایی باشند که از میان صحبت های دکتر روحانی در مراسم اعطای جایزه ملی محیط زیست؛ تیتری مرتبط با مسئله محیط زیست زده است: "زندگی، سلامتا و محیط زیست، اولویت ماست"
***
افزایش مالیات برای دخانیات
روزنامه تفاهم: این روزنامه در تیتر یک خود از قول سازمان جهانی بهداشت نوشت: "مالیات دخانیات را زیاد کنید"
کارشناسان معتقدند قرار دادن مالیات برای خرید و فروش تنباکو شیوه‌ای موثر و به صرفه برای کاهش مصرف آن به خصوص در میان افراد جوان و فقیر است. افزایش مالیات که افزایش قیمت تنباکو را به همراه دارد موجب کاهش مصرف آن می‌شود.
بر اساس چارچوب کنوانسیون کنترل تنباکو سازمان جهانی بهداشت، کشورها باید سیاست‌های مالیاتی را به منظور کاهش مصرف تنباکو اتخاذ کنند. بررسی‌ها همچین نشان می‌دهد قیمت سیگار در بسیاری از کشورهای آسیایی پایین است و یک بسته آن به قیمت حدود یک دلار فروخته می‌شود و بنابراین افزایش مالیات می‌تواند مهمترین اقدام دولت‌ها در جلوگیری از مصرف آن باشد.
***
بی مهری رانندگان و بیمه ها به قانون
روزنامه ابرار اقتصادی: این روزنامه از دستور ویژه و فوری دولت در خصوص شیوه نرخ گذاری بیمه وسایل نقلیه خبر داده است.
تیتر امروز روزنامه حمایت نیز اینچنین بود: "بخشی از زندانیان را افراد ناتوان از پرداخت دیه تشکیل می دهند: بی مهری رانندگان و بیمه ها به قانون"
به هر حال بایستی قبول کرد که به محض خرید خودرو هزینه های بیمه و الحاقیه به خریدار تحملی می شود و اگر افراد نمی توانند هزینه های مربوطه را بپردازند، نباید نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.
***
رسایی در برزیل
روزنامه آفتاب: این روزنامه از درخواست جبهه پایداری برای حضور در جمع ملی پوشان خبر داد و نوشت: "رسایی در راه برزیل!"
محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 خانه ملت درباره دلایل سفر رسایی به برزیل، گفت: آقای رسایی به عنوان رئیس کمیته مبارزه با مفاسد و همچنین مسئول پرونده فساد در فوتبال توسط کمیسیون اصل 90 و مجلس به برزیل سفر می‌کند؛ در بررسی‌های کمیسیون، مجموعه گزارشاتی مربوط به جام جهانی نیز داشتیم که به همین سان تصمیم گرفته شد آقای رسایی برای بررسی مسائل به برزیل اعزام شوند.
***
کنار آمدن علیپور با خالکوبی ملی پوشان؟!
روزنامه گل: این روزنامه از تهدید علیپور به محرومیت سنگین بازیکنان پر نقش و نگار پرداخت و گفت: "خالکوبی و تتو در لیگ قدغن"
البته با توجه به خالکوبی های اشکان دژاگه و قوچان نژاد معلوم نیست چرا آقای علیپور بازیکنان تیم ملی را تهدید نکرده است؟! به نظر می رسد علیپور با خالکوبی بازیکنان ملی پوش کنار آمده باشد!
***
فصل خرید خانه؟ باور نکنید
روزنامه هفت صبح: این روزنامه تیتر یکی اینچنینی زد: "فصل خرید خانه؟ باور نکنید"
این روزنامه نوشته است: "هر روز می شنویم بهترین زمان خرید خانه فرا رسیده است. وقتی به بنگاه های املاک مراجعه می کنیم هیچ اثری از کاهش قیمت نمی بینیم."
گفتنی است دیروز روزنامه "جهان صنعت" در یکی از تیترهای فرعی خود آورده بود: "سونامی افزایش قیمت مسکن در راه است. زمان طلایی خرید خانه فرا رسید"
از نکات جالب روزنامه امروز هفت صبح این است که عکس دانیال داوری -دروازبان ملی پوش کشورمان که در بازی تدارکاتی با آنگولا چندان خوب ظاهر نشد- را در کنار دروازبان خوب کشورمان همچون عابدزاده و حجازی گذاشته و تیتر زده است: "واویلا ... "
در این خصوص یادداشتی به قلم طنزنویس این روزنامه "ابراهیم افشار" با عنوان: "خدیا ما از درگاه خودت یک قفس بان بزرگ می خواهیم"
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    عجب کلکيه اين آقاي رسائي بهانه اي بهتر از اين نميشه که بتونه بره برزيل اگه منو بفرستن قول ميدم بيشتر مراقبت بچه هاي تيم ملي و انبوه افراد ارسالي با جيب بيت المال باشم ... بنظر شما امکان داره