قدس آنلاین، الف.زمینی؛ شاهکار بلندقامتان والیبال کشورمان با پیروزی بر لهستان، فرار تکفیری ها از موصل و وام 50میلیونی مسکن، از جمله مهمتری اخبار روزنامه های امروز بودند.

از "وام 50میلیونی مسکن" و "فرار تکفیری ها از موصل" تا "سلام فلورانس!"

انس با قرآن
روزنامه قدس: در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "رهبر معظم انقلاب در محفل نورانی انس با قرآن کریم: جامعه اسلامی در اثر انس با قرآن، استحکام درونی پیدا می کند"
در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، حسینیه امام خمینی(ره)، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد.
در این مراسم جمعی از قاریان، استادان و حافظان کلام‌الله مجید، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن بر پا کردند و گروه‌های جمع‌خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن و حمد و ثنای پروردگار پرداختند.
در این محفل نورانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی، کار فعالان قرآنی در نزدیک‌کردن جامعه اسلامی به فهم و انس با قرآن را بسیار ارزشمند، مهم و راهبردی خواندند و خاطرنشان کردند: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که آحاد مردم با مفاهیم و معانی قرآن مأنوس شوند.
***
سلام فلورانس!
بلندقامتان والیبال کشورمان با پیروزی بر لهستان شاهکاری دیگر رقم زدند. عکس روی صفحه اول روزنامه قدس مربوط است به این صعود تاریخی؛ روزنامه قدس تیتر زده است: "صعود تاریخی غرور انگیز غیور مردان"
دیگر روزنامه ها نیز در این خصوص تیترهایی داشتند:
شرق: "شاهکار والیبال"
آفتاب: "حماسه بزرگ تیم والیبال ایران"
گل: "آواز صعود با آهنگ صدرنشینی"
ابرار ورزشی" صعود 12012 نفری والیبال ایران"
ایران ورزشی: سلام فلورانس!"
خبر ورزشی: "والیبال تاریخ ساز شد"
شوت: "صعود مقتدرانه"
تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر 0 برنده مطلق این دیدار شد تا با صعود از این گروه، خود را در جمع 6 تیم برتر جهان ببیند. بازی قبلی دو تیم را نیز ایران با نتیجه 3 بر 1 برده بود.
ایران در حالی برنده دیدار در برابر لهستان شد که ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی ، یکی از پرشورترین شب های خود را تجربه کرد و تماشاگران ایرانی، حتی برای یک ثانیه از تشویق تیم ملی غافل نشدند.
***
19 یا 20 روز نفسگیر؟!
روزنامه همشهری: این روزنامه تیتر یک خود را به مذاکرات هسته ای اختصاص داده است. این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "بیست روز نفسگیر در وین"
در حالیکه طبق محاسبات روزنامه همشهری شاهد 20 روز نفسگیر در وین هستیم، اما گویا روزنامه کائنات محاسباتش در این خصوص کمی فرق می کند.
روزنامه کائنات در تیتر یک خود نوشت: "19 روز نفسگیر در وین"
البته روزنامه "اعتماد" هم معتقد است که طول این مذاکرات 20 روز است و در یکی از تیترهای فرعی اش می خوانیم: "20 روز مذاکره"
عراقچی در این خصوص گفته است: "مذاکرات ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی، تا 29تیر ماه ادامه خواهد داشت"
دیگر روزنامه ها نیز در این خصوص تیترهایی داشتند:
کیهان: "عراقچی: 1+5 زیاده خواهی نکند مذاکرات وین 6 به نتیجه می رسد"
ذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 برای رسیدن به "برنامه اقدام مشترک جامع" از بهمن‌ماه سال 1392 آغاز و تاکنون پنج دور مذاکره در شهر وین پایتخت اتریش و مقر سازمان ملل در این شهر برگزار شده است.
ایران و 1+5 در چارچوب "برنامه اقدام مشترک" (توافق ژنو) برای شش ماه مذاکرات درباره گام نهایی را آغاز کردند اما اجرای این برنامه و مذاکرات برای توافق نهایی می‌تواند برای شش ماه دیگر تمدید شود. با این حال دو طرف تلاش دارند در موعد اولیه پیش‌بینی شده یعنی 29 تیرماه به نتیجه برسند.
***
فرار تکفیری ها از موصل
روزنامه کیهان: این روزنامه همچون روزهای گذشته، در تیتر یک خود به آخرین خبرها از عراق توجه دارد. کیهان نوشت: "موصل در یک قدمی آزادی، باران آتش بر سر تروریست ها"
در تیتر دیگری از "کیهان" می خوانیم: "وحشت از داعش عربستان را فرا گرفت، شاه سعودی در عربستان دستور آماده باش نظامی داد"
و باز هم در "کیهان" می خوانیم: "رئیس انجمن علمای عراق: عمل به توصیه های آیت الله خامنه ای راه حل فتنه های منطقه است"
"رسالت" نیز در خصوص بحران عراق نوشت: "آغاز جنگ رودرروی داعشی ها و بعثی ها"
"اسرار" نیز نوشت: "فرار تکفیری ها از موصل آغاز شد"
و در تیتر یک روزنامه "ابرار" می خوانیم: "پادشاه عربستان: تروریست ها را نابود می کنیم"
***
وام 50میلیونی مسکن
روزنامه پیام زمان: این روزنامه از قول "رئیس کل بانک مرکزی" در تیتر یک خود نوشت: "وام مسکن زوجهای جوان 50میلیون شد"
متاسفانه مدیریت حوزه مسکن به گونه ای نیست که وعده های دولت در مورد خانه دار شدن تمام ایرانیان محقق شود. حال حاضر مدیریت منسجمی بر بخش مسکن حاکم نیست و یک نظارت اصولی وجود ندارد که بخشی از نقدینگی سرگردان مردم را به سمت احداث مسکن هدایت کند.
10 ماه از آغاز فعالیت مسئولان مسکنی دولت یازدهم و مطرح شدن طرح‌های مختلف برای خانه‌دار کردن مردم از جمله مسکن اجتماعی، حمایتی، مشارکتی، پاک، رهن ثانویه، صندوق پس‌انداز، لیزینگ مسکن و ... می‌گذرد اما هنوز هیچ یک از طرح‌ها نهایی نشده و در حد طرح و نظر باقی مانده‌اند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.