پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین،الف.زمینی؛ هم اندیشی و تبادل نظر صدها نفر از استادان دانشگاهها در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، آغاز 20 روز چانه زنی هسته ای و وعده وزیر اقتصاد برای روزهای بهتر اقتصاد؛ از جمله مهمترین خبرهای روزنامه های امروز بودند.

از " آغاز 20 روز چانه زنی هسته ای" و "افتادن فشار آب و برق" تا "هفت سنگ، کپی رایت و اخلاقیات"

باشگاههای سیاسی سم مهلک حرکت علمی کشور است
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "مقام معظم رهبری در دیدار اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاهها: باشگاههای سیاسی سم مهلک حرکت علمی کشور است"
دیگر روزنامه ها نیز تیترهایی از رهبر معظم انقلاب در دیدار جمی از استادان دانشگاه ها داشتند:
کیهان: "دانشگاه در اختیار کسانی باشد که عاشق پیشرفت علمی کشورند"
اطلاعات: "دانشگاه باید در اختیار عاشقان پیشرفت کشور باشد"
جوان: "وقفه یا توقف نهضت علمی، مهمترین نگرانی کشور است"
وطن امروز: "دانشگاه جولانگاه جریان های سیاسی نشود"
جام جم: "دانشگاه ها را جولانگاه جریان های سیاسی نکنید"
ایران: "آرامش دانشگاه ها شتاب بخش حرکت علمی کشور است"
صدها نفر از استادان دانشگاهها عصر دیروز (چهارشنبه) در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه های علمی – دانشگاهی – فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی و سیاسی پرداختند.
در ابتدای این نشست که بیش از 2 ساعت به طول کشید، 7 نفر از استادان دانشگاهها، دیدگاههای مختلف خود را بیان کردند. سپس حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اهمیت «تداوم جدی، پر شتاب و همه جانبه‌ی نهضت علمی» بعنوان عامل اصلی شکل دهنده سرنوشت آینده ایران و جهان اسلام، افزودند: "تحقق این هدف مهم، نیازمند فعالیت و مدیریت جهادی کسانی است که عاشق پیشرفت میهن و ملت هستند."
***
روزهای بهاری اقتصاد ایران
روزنامه کار و کارگر: این روزنامه در تیتر یک خود از قول "وزیر اقتصاد و دارایی" نوشت: "روزهای بهاری اقتصاد ایران در راه است"
روزنامه "آفتاب یزد" نیز در یکی از تیترهای فرعی خود به طرح این پرسش پرداخت است: "آیا کاهش تورم به معنای ارزانی است؟"
در تیتر دیگری در روزنامه قدس می خوانیم: "پرسش مردم از مسئولان: افزایش روزانه قیمت لبنیات متوقف می شود؟"
به هر حال به نظر می رسد یکی از مسائل مهم برای مردم قیمت کالاهای اساسی و اقلام خوراکی باشد و آنها انتظار دارند همگام با کاهش تورم، شاهد ارزانی مسکن (و اجاره خانه) و همچنین اقلام خوراکی باشند.
***
آغاز 20 روز چانه زنی هسته ای
روزنامه جوان: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "شروع 20 روز مذاکره برای برداشتن پرانتزها"
دیگر روزنامه ها نیز در خصوص آغاز 20 روز چانه زنی هسته ای، تیترهایی داشتند:
روزنامه ابتکار با چاپ تصویر ظریف بر روی صفحه اول خود نوشت: "من محمد جواد ظریف هستم و این پیام ملت ایران است: بازی شاهین و قمری تمام شد"
افکار نیز از قول ظریف نوشت: "ایران هیچ چیز بیشتر از حقوق خود نمی خواهد"
روزنامه فرهیختگان نیز از هشدار ظریف به غرب درباره تکرار اتفاقات سال 2005 داد و نوشت: "مجموعه ای فرصت ها با خیالبافی از دست رفت"
"آرمان" نیز نوشت: "ظریف بر پله آخر"؛ این روزنامه همچنین از قول عراقچی نوشت: "ممکن است ظریف به تهران برگردد"
ایران نیز در تیتر یک خود نوشت: "آغاز مذاکرات وین با پیام ظریف ایران"
و شهروند نیز تیتر یکی اینچنینی داشت: "جدال قلمی ظریف- کری"
روزنامه "مردم سالاری" نیز از همایش "ما دل آرامیم" برای حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای خبر داد. این همایش امروز و همزمان با شروع مذاکرات بیست روزه ایران و 1+5 از سوی حزب مردم سالاری برگزار می شود.
در این دور از مذاکرات قرار است متن پیش‌نویس توافق هسته‌ای جامع ایران و 1+5 تنظیم شود.
آنگونه که سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرده این بار سقفی برای مدت مذاکرات تعیین نشده، مگر تا 20 ژوئیه (29 تیر) که آخرین مهلت تعیین شده دوره 6 ماهه برنامه اقدام مشترک است.
***
فشار آب و برق افتاد
روزنامه نسل فردا: این روزنامه در تیتر یک خود از "هشدار مسئولان به مصرف بیش از اندازه برق" نوشت: "افزایش احتمال خاموشی برق در تابستان"
روزنامه "عصرایرانیان" نیز در تیتر خود با اشاره به "کاهش روان آب ها و عدم مصرف درست" نوشت: "بحران آب و برق گریبان ایران را می گیرد"
روزنامه همشهری نیز در تیتر یک خود نوشت: "صرفه جویی نشد، فشار آب و برق افتاد"
وزارت نیرو از مردم درخواست کرد که به صورت بهینه برق مصرف کنند و ادارات نیز الگوی مصرف را رعایت کنند.
گفتنی است برای نخستین‌بار در کشور حرم مطهر حضرت معصومه (س) دارای 3 شبکه مجزای کیفی آب شد. در این طرح شبکه‌های آب آشامیدنی، روشویی‌ها و دستشویی‌ها و همچنین شستشوی حیاط‌ها از یکدیگر جدا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم استفاده بهینه از منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف را از جمله اهداف این طرح برشمرد و با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح تنوع کیفی آب در تمام کشور، خاطرنشان کرد: "منطقی و عاقلانه نیست آبی که با هزینه بسیار زیاد به‌ منظور شرب مردم تولید می‌شود، به مصارفی همچون بهداشتی یا فضای سبز برسد."
***
هفت سنگ، کپی رایت و اخلاقیات
هفت صبح: این روزنامه در روی صفحه اول خود عکسی از سریال "هفت سنگ" منتشر کرد و نوشت: "هفت سنگ، کپی رایت و اخلاقیات"
"هفت سنگ" نام یکی از سریال های ماه رمضان است که از شبکه 3 سیما پخش می شود. بلافاصله بعد از پخش قسمت های اول این سریال، کاشف به عمل آمد که "هفت سنگ" کپی یک سریال آمریکایی به نام "خانواده مدرن" است.

بعد از افشای این موضوع، رسانه ها و شبکه های اجتماعی بدان پرداختند و حتی نشریه "تایم" نیز با ریشخند زدن به این کپی برداری نوشت که سازندگان "خانواده مدرن" بی آن که "هفت سنگ" را ببینند، می دانند که در آن چه می گذرد!
به هر حال به نظر می رسد این سریال به جای نویسنده از تیم ترجمه بهره می برده اند که اینگونه سکانس به سکانس این سریال را بازنویسی کرده اند!

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.