قدس آنلاین،الف.زمینی؛ تذکر نمایندگان به رئیس جمهوری برای پراید 20میلیونی، جلسه سه جانبه لاریحانی، فرجی دانا و استیضاح کنندگان و رفتار مشکوک آمریکا در عراق؛ از جمله اخباری مهمی بودند که روزنامه های امروز به آن پرداختند.

از "تذکر به رئیس جمهور به خاطر پراید 20میلیونی" تا "وزیر علوم روی خط استیضاح"

رضایت مردم در قیمت خودرو جلب نشد
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود با بیان اینکه "شورای رقابت به توصیه های رئیس جمهور توجهی نکرد" نوشت: "انتقاد مردم و نمایندگان از افزایش قیمت خودرو"
دیگر روزنامه ها نیز در این خصوص تیترهایی داشتند:
حمایت: "انتقاد نمایندگان مردم از افزایش قیمت خودرو"/ "شورای رقابت حق تعیین قیمت ندارد"
نسل فردا: این روزنامه در یادداشتی به قلم مدیرمسئول نوشت: "رضایت مردم در قیمت خودرو جلب نشد"
گفتنی است نمایندگان به رئیس جمهوری برای پراید 20میلیونی تذکر دادند؛ روزنامه شهروند در این خصوص تیتر زد: "اجبار مردم به خرید خودرو گران با ابزار تعرفه"
تقریبا سه سال است که بازار خودرو، دوران پر تب و تاب خود را می‌گذارد و پس از گذشت این همه مدت، هنوز روزهای آرام را به خود ندیده است. همه به‌هم ریختگی‌ها و تشنگی بازار، از اواخر سال ۹۰ آغاز شد و خودروسازان به دلیل شرایطی که پس از افزایش قیمت انرژی و نرخ ارز پیدا کردند، مجبور به کاهش تولید شدند و این موضوع باعث شد که قیمت خودرو در کمتر از سه سال، سه برابر شود. حال پس از گذشت این مدت، بازار هنوز به روند قبلی خود برای افزایش قیمت‌ها ادامه می‌دهد و خودروسازان نیز همچون گذشته، تاکید دارند که قیمت خودرو گران نیست؛ در حالی که از قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیز هر روز کاسته می‌شود.
در پایان لازم به ذکر است تعیین قیمت برعهده سازمان حمایت است و آن چیزی که شورای رقابت باید اعلام می کرد دستورالعمل نحوه قیمت گذاری خودرو بود.
***
وزیر علوم روی خط استیضاح
در تیتر دیگری در روزنامه "قدس" می خوانیم: "امروز، جلسه سه جانبه لاریحانی، فرجی دانا و استیضاح کنندگان"؛ گویا رئیس مجلس خواستار توافق به جای استیضاح است.
دیگر روزنامه ها نیز تیترهایی در این خصوص داشتند:
فرهیختگان: این روزنامه با بیان اینکه استیضاح کنندگان به جلسه با رئیس مجلس و وزیر علوم دعوت شدند، نوشت: "مقاومت لاریجانی در برابر اعلام وصول"
جام جم: "وزیر علوم روی خط استیضاح"
عصرایرانیان: "وزیر علوم به استیضاح نزدیک تر شد"
گفتنی است روزنامه کیهان نیز معتقد است وزیر علوم یک سال سیاسی کاری کرده است و ما دچار رکود علمی هستیم. در همین خصوص در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ایستگاه استیضاح، وزیر علوم پیاده می شود؟!"
وزارت علوم آخرین وزارتخانه‌ای بود که پس از مدت‌‌ها کش و قوس بالاخره صاحب وزیر شد. در حالی که یک سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، باز هم این وزیر علوم است که به عنوان نخستین وزیر از سوی مجلس مورد استیضاح قرار می‌گیرد. نمایندگان استیضاح کننده معتقدند سایه سیاست بازی بر پیشرفت علمی کشور افتاده و در این مدت بیشتر انرژی و توان وزارت علوم و دانشگاه‌ها، به جای مسائل علمی، صرف مسائل حاشیه‌ای و بی مورد شده است.
***
رفتار مشکوک آمریکا در عراق
«حسین امیر عبداللهیان» روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، درباره طرح تجزیه عراق بشدت هشدار داد و اعلام کرد که ایران اجازه نمی‌دهد چنین طرحی اجرایی شود.
برخی روزنامه ها این صحبت های معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه ایران را در صفحات اول خود پوشش دادند:
روزنامه اطلاعات: این روزنامه مسائل عراق را مورد توجه قرار داد و در تیتر یک خود می نویسد: "تهران در کنار بغداد است، رویای صهیونیستی تجزیه عراق تحقق نمی یابد"
رسالت: "رفتار آمریکا در عراق مشکوک و سئوال برانگیز است"
روزنامه "پیام زمان" نیز از قول امیر عبداللهیان نوشت: "ایران اجازه تجزیه عراق را نمی دهد"
گفتنی است روزنامه "ابرار" نیز از هشدار "علاوی" نسبت به تجزیه عراق خبر داد و در تیتر یک خود نوشت: "درخواست مقتدی صدر از مالکی برای انصراف از پست نخست وزیری عراق"
***
این دولت این وعده ها
روزنامه وطن امروز: یک چهارم از زمان دولت به اتمام رسید. وطن امروز، با روتیتر: "وطن امروز از 60وعده انتخاباتی روحانی گزارش می دهد"، تیتر زد: "این دولت این وعده ها"
روزنامه "اعتماد" نیز از قول غلامحسین کرباسچی نوشت: "رای روحانی در یک سال گذشته افزایش یافته است"
دکتر حسن روحانی در ضیافت افطار با اعضای دولت صحبت هایی را بیان داشت که برخی روزنامه ها به انعکاس آن پرداختند.
همبستگی: "امید ما بر مبنای تدبیر است"
آرمان: "در سال دوم خدمت، کمبودهای سال اول را جبران کنیم"
آفرینش: "رئیس جمهوری: وعده هایی که به مردم دادیم اگر محقق نشده باشد، باید عذرخواهی کنیم"
اسرار: "وظیفه اصلی دولت، خدمت بی منت به مردم است"
شرق: "دروغ به مردم نمی گوییم"
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.