قدس آنلاین: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس آنلاین که "از چه زمانی نسبت به حذف 10 میلیون نفر یارانه بگیر اعلام شده از سوی دولت اقدام خواهید کرد ؟" ، گفت: در زمان حاضر اخبار مربوط به زمان حذف و تعداد یارانه بگیرها را اعلام و منتشر نمی کنیم چرا که انتشار این قبیل اخبار باعث می شود تا به تن افراد و اقشار ضعیف لرزه بیفتد و آنها را نگران کند که مبادا از لیست یارانه بگیرها حذف شوند .

اعلام زمان حذف یارانه بگیران فقط نگرانی قشر کم درآمد را در پی دارد!/ دولت یازدهم در صدد راضی کردن مردم است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، محمد باقر نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری اصفهان افزود: همه یارانه بگیرهای پردرآمد از طریق کسب اطلاعات از پایانه ها و مراکز مختلف شناسایی شده اند اما اکنون تاریخ حذف آنها از فهرست یارانه بگیرها را اعلام نمی کنیم.

وی با بیان اینکه در تبصره 21 قانون هدفمندی یارانه ها، محل منابع دولت تعریف شده است گفت: مجلس شورای اسلامی به ما اجازه داده که قیمت ها را افزایش دهیم اما دولت مخالف این کار است.

نوبخت افزود: امسال 10 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای بخش تولید، چهار هزار و 800 میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان و دو هزار میلیارد تومان برای اشتغال و بیمه بیکاری پیش بینی شده است
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در ادامه گفت: امسال دولت 800 میلیارد تومان در استان اصفهان برای اجرای طرح های سرمایه ای و عمرانی سرمایه گذاری خواهد کرد.
نوبخت اظهارداشت: از این مقدار، 238 میلیارد تومان هزینه جاری و 280 میلیارد تومان اعتبارات ملی برای پروژه های عمرانی است.

وی با بیان اینکه 63 طرح ملی در استان اصفهان وجود دارد ،تصریح کرد: از منابع عمومی برای آن به استان کمک می کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری طرح های استانی ویژه را 30 طرح خواند و اضافه کرد: 14 میلیارد تومان برای آن به استان داده می شود.

وی ادامه داد: 134 میلیارد تومان نیز برای توازن منطقی در قالب تبصره 22 به تفکیک شهرستان ها به استان اصفهان اختصاص می یابد.

نوبخت با بیان اینکه اصفهان دومین استان درآمد زا در کشور است تاکید کرد: اصفهان باید جایگاه بالاتری در زمینه جذب اعتبارات داشته باشد.

وی تصریح کرد: جایگاه اصفهان در برنامه پنجم توسعه خوب نبوده است و استان اصفهان این استعداد را دارد در برنامه ششم توسعه جایگاه خوبی برای خود پیدا کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تاکید کرد: اگر در استان اصفهان طرحی باشد که تا پایان سال به بهره برداری می رسد همه اعتبارات آن را اختصاص می دهیم.
وی، رتبه استان اصفهان در زمینه اعتبارات ملی را دهم و در زمینه اعتبارات استانی ویژه را ششم اعلام و تصریح کرد: با نگاه عادلانه دولت تدبیر و امید حق هیچ استانی را ضایع نخواهیم کرد.

نوبخت تصریح کرد: از جهت طرح های تملک دارایی سرمایه ای که باید تا پایان امسال خاتمه یابد 20 طرح در استان اصفهان است که رتبه آن در کشور در این زمینه چهاردهم است.
وی یادآور شد:استان اصفهان دومین استان کشور از نظر درآمد است که به بخش قابل توجهی از درآمدهای کشور کمک می کند و همه استان های کشور از آن بهره مند می شوند .
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: در برنامه ششم هر توسعه ای که برای اصفهان پیش آید سرریز آن برای همه استان های کشور خواهد بود.

دولت تدبیر وارث مشکل آب زاینده رود است
معاون برنامه ریزی رئیس جمهوری درباره مساله آب گفت: مشکل آب زاینده رود استانی نیست بلکه یک موضوع ملی است.

نوبخت با تاکید بر اینکه همه توجه دولت یازدهم بر این است که بتواند مسأله بی آبی و کم آبی زاینده رود را پیگیری و برطرف نماید ، گفت: از سوی دولت اعلام آمادگی می کنم که هر برنامه اثربخشی که بتواند در موضوع آب مؤثر باشد با همه قلت منابع تامین اعتبار می کنیم.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم وارث مشکل به وجود آمده برای زاینده رود است ، تاکید کرد: چشم میلیون ها ایرانی به این رودخانه است و افتخار دولت یازدهم این خواهد بود که بتواند با تدبیر مشکل زاینده رود را حل کند.

پیشرفت سیاسی کشور در دعوای سیاسی نیست!
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: دولت یازدهم به دنبال مقصر نمی گردد چراکه این کار سبب عقده گشایی سیاسی می شود.
نوبخت افزود: پیشرفت سیاسی کشور در دعوای سیاسی نیست بلکه ما در صدد راضی کردن مردم و خدمت به آنها هستیم.

وی با اشاره به گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم اظهار کرد: فعالیت های خوبی در این مدت در حوزه اقتصادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پارسال هنگام تحویل دولت ، نرخ تورم 44 درصد بود گفت: ما باید تا پایان سال 92 نرخ تورم را به 35 درصد کاهش می دادیم اما موفق شدیم آن را به 32 درصد برسانیم.

نوبخت ادامه داد: امسال نیز بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تا پایان تیر ماه نرخ تورم از 32 به 25 درصد کاهش یافته است.

معاون رئیس جمهوری نرخ تورم نقطه به نقطه را 14.6 درصد اعلام و بیان کرد: رکود اقتصادی یکی از نگرانی های دولت یازدهم است که در صدد کاهش آن هستیم.

وی با بیان اینکه رکود عمیقی در اقتصاد ایران وجود دارد افزود: رکود اقتصادی در سال گذشته منفی 2.2 درصد بود.
وی با بیان اینکه تنظیم بودجه سال 94 در مراحل پایانی قرار دارد اظهار کرد: برنامه توسعه پنجم کشور در سال 94 به پایان می رسد و از مدیران می خواهیم که هر برنامه ای که برای توسعه استان خود دارند به معاونت برنامه ریزی اعلام کنند.

دولت یازدهم به تعهدات قانونی دولت قبلی احترام می گذارد
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره استخدام افراد شرکت کننده در آزمون های استخدامی سال 90 و 91 گفت: اقدامات لازم برای استخدام این افراد صورت گرفته هرچند برخی از آنها منشاء قانونی نداشته و مراحل قانونی را طی نکرده است.
وی اظهارداشت: دولت یازدهم به تعهدات قانونی دولت قبلی و اعتمادی که مردم به آزمون های استخدامی کرده اند احترام می گذارد و آنها را پیگیری می کند.

نوبخت با تاکید بر اینکه بدنه دولت از نیروی انسانی اشباع شده است اظهار کرد: مشکلات اشتغال و اقتصاد را نمی توان از راه استخدام حل کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع 211 هزار میلیارد تومان منابع فقط 41 هزار میلیارد تومان صرف کارهای عمرانی می شود و بقیه را حقوق می دهیم که این به معنای خدمت به کشور نیست.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تاکید کرد: ما نباید اعتبارات عمرانی کشور را صرف حقوق و مزایا کنیم.

وی درباره بازنشستگان فولاد گفت: دولت در شش ماه گذشته کمک خوبی در این زمینه کرده و هشت هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگان برای پرداخت معوقات تا تیر امسال داده است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خورشيدي IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    ازدولت محترم تقاضاداريم بادرايت بيشتري نسبت به حذف پردرآمدهااقدام كنندبه عنوان پيشنهادعرض مي كنم مي توانيدهرشش ماه ده هزارتومان ازيارانه هاي افرادپردرآمدكه عمومادرشهرهاي بزرك وكوچك هستندوحداقل حقوقي بالاي ده ميليون تومان درآمددارندكسركنيدكه التهابي پيش نيايدچون عموما روستاييان وكارگران وكارمندان دولت وفرهنگيان حقوقشان معلومه كه جزطبقات محروم ومتوسطند
  • آبادان IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    جناب نوبخت در يارانه قبلي چه گذشت در منطقه که جمعيت 8هزار نفر 20نفر از قشر کم درامد جامعه از يارانه حذف شده اند که نه داراي حقوق از ارگانهاي دولتي ييا غيره و نه داراي املاک و پول در بانک در سبد کالا در دوره قبل چه گذشت افرادي که نيازمند وبده اند مستحق نيستند وافرادي که داراي املاک و حسابهاي سنگين در بانک هستند دريافت سبد نوده اند اين يک حقيقت که اکنون شاهد ان هستيم
  • مستجر IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    اقاي دكتر نوبخت يارانه بايد به أفراد محتاج همانند ديگر كشور ها داده شود كساني پول در بانكها دارند وخانه دارند يارانه تعلق نميگيرد دولت تدبير وأميد بايد قاطعانه عمل نمايد والسلام اين دولت با كارهاي دولت قبل گرفت أر شده است