قدس آنلاین، الف.زمینی؛ همانطور که پیش بینی می شد، مهمترین خبر امروز روزنامه ها سقوط هواپیمای «ایران- 140» بود.

از "سقوط هواپیما و کار ارزشمند روزنامه های قدس، شرق و کار و کارگر" تا "صدور مجوز پالم در سال 68"

سقوط هواپیما و کار ارزشمند 3 روزنامه قدس، شرق و کار و کارگر
بار دیگر سقوط هواپیما مردم ایران را داغدار کرد و این بار ، 39 نفر در سانحه سقوط یک فروند هواپیمای ایران 140 در نزدیکی تهران جان خود را از دست دادند.
همانطور که پیش بینی می شد، مهمترین خبر امروز روزنامه ها سقوط هواپیمای «ایران- 140» بود. در همین راستا روزنامه "قدس" با بیان اینکه: "سانحه هوایی دیروز 39کشته و 9 مجروح برجا گذاشت"، در تیتر خود نوشت: "دستور رئیس جمهور برای توقف پرواز «ایران-140»"
ابتکار: "پرواز مرگ بر فراز شهر"
افکار: "جعبه سیاه پیدا شد"
جوان: "سقوط مرگبار بیخ گوش مهرآباد"
حمایت: "پرواز ابدی مسافران طبس"
کار و کارگر: "ممنوعیت پرواز ایران 140"
وطن امروز: "پرواز ناتمام 1559"
هفت صبح: "مرگ باز هم اسم روسی دارد"
آرمان: "پرواز مرگ"
آفتاب یزد: "مسافران بدون پرواز پرکشیدند"
ابرار: "وزیر راه استعفا دهد"
ابرار اقتصادی: "وزیرا راه استعفا دهد"
اعتماد: "سقوط در آزادی"
امتیاز: "پرنده ای که به خانه نرسید"
ایران: "سقوط بر فراز مهرآباد"
همشهری: "و ناگهان سقوط در شهر"
قرارداد تولید این هواپیما در اصفهان در شرایطی منعقد شد که تنها سه سال از تولید آن در اوکراین می گذشت و آنتونوف 140 هنوز امتحان خود را پس نداده بود. هم اکنون نیز به جز روسیه و اوکراین ،تنها چند کشور انگشت شمار از جمله ایران،جمهوری آذربایجان و لیبی از این هواپیما در خطوط هوایی خود استفاده می کنند و در سطح جهان اقبالی به آن نشده است.
گفتنی است روزنامه های "قدس"، "شرق" و "کار و کارگر" در اقدامی ارزشمند، بخشی از لوگوی روزنامه یشان را به رنگ مشکی درآوردند. از این میان روزنامه "قدس" تنها روزنامه ای است که بر روی جلد و بالای لوگوی روزنامه جان باختن جمعی از هموطنان عزیز در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفته است.
روزنامه های "شرق"، "شهروند" و "اعتماد" نیز از جمله روزنامه هایی هستند که تمام صفحه خود را به عکس سقوط این هواپیما اختصاص داده اند و تیتر دیگری غیر از تیترهای مربوط به سقوط هواپیما بر روی صفحه اول خود ندارند.
***
تورم 15 درصدی
روزنامه "قدس" در تیتر دیگر خود از تاکید دو نها پولی بین المللی در خصوص کاهش نرخ تورم در ایران نوشت؛ این روزنامه تیتر زد: "نرخ تورم در ایران نصف شد"
روزنامه "مردم سالاری" مشروح بسته خروج تورمی دولت را به نقل از رئیس بانک مرکزی به چاپ رسانده است. از قول وی می خوانیم: "تورم را به زیر 15 درصد می رسانیم"
"عصررسانه" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "تورم بسته رکودی دولت اعلام کرد: تورم را به زیر 15درصد می رسانیم". روزنامه "اسرار" هم از قول "سیف" عینا تیتر روزنامه عصررسانه را استفاده کرده است.
دیروز نیز "ابراراقتصادی" تیتری امیدوارکننده استفاده کرد و نوشت: "تورم زیر 20درصد در سال 95"
نجفی-مشاور رئیس جمهور- با اطمینان گفته است: "سال 95 را با تورم زیر 20 درصد آغاز خواهیم کرد؛ همچنین فکر می‌کنیم تا انتهای سال 94 بتوانیم تورم را به حدود 15 درصد برسانیم که البته اجازه دهید در این مورد بررسی‌ها انجام شود."
گفتنی است در خردادماه امسال خبری داشتیم مبنی بر اینکه: "سپرده گیری بیش از یکسال ممنوع شد"؛ به نظر می رسد دلیل این امر این است که با توجه به کاهش احتمالی تورم در سالهای آتی، شاهد کاهش سودهای بانکی هم باشیم.
***
صدور مجوز پالم در سال 68
در خصوص بحث های مربوط به اضافه کردن "پالم" به برخی محصولات؛ هر روز شاهد خبرهای جدیدتر و عجیب تری هستیم. در یکی از تیترهای فرعی روزنامه "وطن امروز" از قول "دبیر انجمن صنایع روغن نباتی" نوشته است: "صدور مجوز پالم در سال 68"
البته در خصوص استفاده از پالم در روغن نباتی بایستی توجه کرد فردی که روغن نباتی استفاده می کند می داند این ماده در هر صورت کلسترول خونش را بالا می برد و به همین خاطر در میزان استفاده خود دقت لازم را خواهد کرد، مخصوصا اگر کلسترول خونش بالا هم باشد! اما فردی که اقدام به استفاده از شیر می کند با این تصور که ماده ای مصرف می کند که برای سلامتی اش مفید است سعی بر استفاده بیشتر آن می کند!
روزنامه "نسل فردا" نیز می نویسد: "توصیه وزارت بهداشت به حذف لبنیات پرچرب از سبدغذایی"
روزنامه "کار و کارگر" هم با بیان اینکه هنوز مصرف روغن پالم در صنایع لبنی ادامه دارد؛ در تیتر خود می نویسد: "دولت نام تولیدکنندگان متخلف را اعلام کند"

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يک کارشناس مواد غذايي IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    1 0
    چه کسي در سال 1386 اولين مجوز توليد محصولات لبني حاوي روغن گياهي را صادر کرد؟ پاسخ : دامپزشکي که الان مجددان مدير کل غذا ي کشور شده است.بهتر نيست وزير محترم بهداشت به جاي افشا گري در انتخاب مديرانش دقت کند؟ کسي که خودش اولين مجوزها را صادر کرد - با وجود مخالفت کارشناسان اداره غذا - چطور مي تواند الان براي حل مسئله مورد اعتماد باشد. اقاي وزير قسم روباه را باور کنيم يا دم خروس!!!!!!!!!!!!
  • علي IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    1 0
    خدا به خوانواده اين عزيزان صبر بده مقصر کيه؟ تحريم کاغذ پاره اي پيش نيست!!!