قدس آنلاین، الف.زمینی؛ هشدار شدید روحانی به جبهه مخالفان تعامل هسته ای و همچنین خبرها و تحلیل های جدید در خصوص سقوط هواپیمای آنتونوف140 و وجود پالم در شیر؛ از جمله مهمترین اخبار امروز روزنامه ها بودند.

از "تولید لبنیات بدون پالم از امروز" و "آخرین وقایع کابین هواپیما آنتونوف 140" تا "یک احمدی نژاد کافی است"

آن روی سکه رئیس حمهور
حسن روحانی در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به انتقاد شدید از کسانی که به گفته وی «مذاکره‌هراسی» را رواج می‌دهند پرداخت.
برخی روزنامه ها تیتر یک های خود را به این موضوع اختصاص داده بودند:
ابتکار: "اتمام حجت روحانی!" / "به جهنم که از مذاکره هراس دارید"
روزان: "یک عده به ظاهر شعار می دهند،ولی بزدل سیاسی هستند"
"آرمان امروز": "آن روی سکه رئیس حمهور"/ "روحانی: به جهنم که از مذاکره می ترسید!"
"آفتاب یزد": "نطق آتشین روحانی علیه مخالفان مذاکرات هسته ای"/ "بزدلان سیاسی"
"اعتماد": "انتقاد شدید رئیس جمهور از دلواپسان هسته یی" / "از مذاکرات می ترسند"
"شرق": "انتقاد تند روحانی"؛ گفتنی است امروز در این روزنامه سرمقاله ای با عنوان "سخنان استثنایی روحانی" به چاپ رسیده است.
"شهروند": "پاسخ قاطع"
"ایران": "هشدار شدید روحانی به جبهه مخالفان تعامل هسته ای"/ "شهامت را جایگزین هراس از مذاکره کردیم"
در این میان روزنامه هایی همچون "کیهان"
"کیهان": "روحانی با دعوت منتقدان به جهنم، از گفتمان اعتدال رونمایی کرد!"
"وطن امروز": "روحانی خطاب به منتقدان: بروید به جهنم!"
جالب است بدانید روزنامه "ابتکار" امروز مقاله ای داشت با این عنوان: "آقای روحانی همان یک احمدی نژاد برایمان کافی است!"؛ "فضل الله یاری" در بخشی از این مقاله می نویسد: " اگر کسی نداند که گوینده این سخنان یک روحانی متین و منطقی به نام دکتر حسن روحانی است، بدون تردید به اشتباه می‌افتد و فکر می‌کند محمود احمدی نژاد این سخنان را بر زبان آورده است."
عین جملات رئیس جمهور که بصورت مستقیم از شبکه خبر نیز پخش می شد، به این شرح است: "هر وقت می خواد مذاکره بشه یک عده می گن ما داریم می لرزیم؛خب به جهنم، برین یه جای گرم پیدا کنین برا خودتون! چه کار کنیم ما!"
***
بال پرنده مرگ را قیچی کنید
روزنامه قدس، امروز گزارشی درباره سلسه حوادث سقوط آنتونوف 140 دارد؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "بال پرنده مرگ را قیچی کنید"
"یادداشت روز"، روزنامه قدس هم اختصاص به همین موضوع دارد. "خسرو معتضد" یادداشتی دارد با این عنوان: "از هواپیمای قراضه شهباز تا آنتونوف140»
" شهروند" نیز در صفحه "اقتصاد"(!) خود از "آخرین وقایع کابین هواپیما و ناگفته های سقوط ایران 140" نوشته است.
"اعتماد" هم از جدال نجات یافتگان ایران140 با مرگ خبر می دهد و علت سقوط هواپیما را همچنان نامعلوم می داند.
"پیام زمان" نیز از قول وزیر راه و شهرسازی نوشت: "ساختار صنعت هوایی تغییر می کند"
سقوط این هواپیما واکنش های فراوانی را از سوی مسئولان و به خصوص رئیس جمهور به همراه داشت و حجت الاسلام حسن روحانی در عصر یکشنبه دستور توقف پرواز تمام آنتونف 140 های موجود را تا زمان مشخص شدن دلیل سانحه اعلام کرد.
اما از سال 74 که قرارداد مونتاژ این مدل هواپما در ایران منعقد شده است 1374 منعقد شده تعداد کل این هواپیماها در ایران به شش فروند رسیده است که پس از سقوط یکی از آنها در سال 2009 و البته سقوط روز گذشته این تعداد به چهار فروند رسیده و چهار فروندی که به دلیل نبود قطعات لازم زمین‌گیرند و حتی با رسیدن آنها نیز به دلیل دستور رییس جمهور نمی‌توانند پرواز کنند.
***
تولید لبنیات بدون پالم از امروز!
وزارت بهداشت و سازمان استاندارد طی بیانیه ای اعلام کردند عرضه محصولات لبنی غیرمجاز متوقف شده است. در همین خصوص روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود نوشت: "شیرهای خطرناک مهار شدند"
"کیهان" نیز از اطلاعیه مشترک سازمان غذا و دارو و موسسه استاندارد نوشت: "عرضه محصولات لبنی غیرمجاز متوقف شد"
"شهروند" نیز در یکی از تیترهای فرعی خود خبر از شناسایی 41 تخلف در تولید لبنیات داد و نوشت: "لبنیات بدون پالم از امروز تولید می شود"
"جمهوری اسلامی" نیز نوشت: "تولید محصولات لبنی با چربی گیاهی ممنوع شد". "جام جم" نیز خبر از فروکش کردن موج پالم داد.
روزنامه "اعتماد" هم خبر از باطل شدن پروانه تولید متخلفان روغن پالم می دهد.
روغن پالم از اسیدهای چرب و گلیسرول مثل همه چربی ها تشکیل شده است. بر خلاف تمام چربی ها اسیدهای چرب اشباع فراوانی دارند که در دمای اتاق جامد هستند. روغن پالم اسم خود را از اسید چرب اشباع c16 یالمتیک اسید گرفته است.
اسید اوئیک اشباع شده نیز تشکیل دهنده روغن نخل است. به گفته ی سازمان بهداشت جهانی شواهد قانع کننده ای است که نشان می دهد مصرف پالمتیک اسید احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد.
البته گویا دیگر جای نگرانی نیست، زیرا وزارت بهداشت گفته است: "از امروز همه محصولات لبنی که مردم استفاده می کنند سالم و مورد تایید این وزارتخانه است"
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضايي IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 2
    احمدي نژاد باه دشمنان كودك كش اينگونه حرف مي زد نه هموطنان حتي عكسش را هم در روبرويش آتش زدند گفت برخورد نشود ولي اين شيخ يك ساله