قدس آنلاین: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: افراد گناهکار باید با تحجد شبانه و عبادت به پاک شدن خویش کمک کرده و وقت خود را تنها برای سرگرمی و تماشای فیلم یا سخنان بی‌ارزش و بی‌فایده تلف نکنند.

افراد گناهکار وقت خود را با تماشای فیلم تلف نکنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت‌الله علوی گرگانی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان، مدیران و معاونین سپاه محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به زحمات فراوانی که راویان حدیث در طول تاریخ برای انتقال مفاهیم دینی و الهی به مردم متحمل شده‌اند، ابراز داشت: راویان حدیث به محضر ائمه(ع) مشرف شده و احادیث آنها را برای دیگران نقل می‌کردند و در واقع می‌توان آنها را حواریون اهل‌بیت(ع) نامید.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یاران ائمه(ع) حتی در آخرین لحظات نیز در خدمت آنها بوده و از دانش بیکران امامان استفاده می‌کردند ضمن اینکه ما نیز از آن مفاهیم بهره‌مند شده‌ایم.
وی با بیان اینکه خداوند در سوره «حدید» مردم را به رقابت در غفران الهی امر می‌کند، عنوان داشت: آیه مذکور ناظر به اهمیت آمرزش الهی بوده و نشان می‌دهد که انسان باید هر چه سریع‌تر نسبت به حسابرسی از اعمال خویش اقدام کند و این حسابرسی باید در همه امور مادی و معنوی صورت گیرد.
آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: شیطان انسان را وسوسه می‌کند که توبه و حسابرسی را به تاخیر اندازد و چنانچه این احساس در آدمی به وجود آمد باید مراقبت کرده و از فرمان ابلیس پیروی نکرد.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه این آیه نشان می‌دهد که انسان‌ها همگی گناهکار هستند، گفت: همه افراد بشر باید در اخذ آمرزش الهی تلاش کرده و پس از آن به پاداش جاویدان یعنی بهشت برسند، زیرا فردوس برین جای افراد گناهکار نبوده و جزو طیبات محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: افراد گناهکار باید با تحجد شبانه و عبادت به پاک شدن خویش کمک کرده و وقت خود را تنها برای سرگرمی و تماشای فیلم یا سخنان بی‌ارزش و بی‌فایده تلف نکنند.
آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه تمام اعمال و گفتار انسان توسط ملائکه ثبت و ضبط می‌شود افزود: در روز قیامت تمام اعمال آدمی در مقابل چشمان وی قرار می‌گیرد، در حالی که پیامبر و ائمه(ع) نیز شاهد بر آن خواهند بود.
انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.