پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - سید رضا قزوینی:رژیم صهیونیستی در سایه سکوت حکام آل سعود، بخش هایی از خاک این کشور را از سال 1967 تاکنون در اشغال خود دارد.

اشغال بخش هایی از خاک عربستان توسط اسرائیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین، رژیم صهیونیستی از زمان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 دو جزیره سعودی " صنافیر " و " تیران" را در اشغال خود دارد و پادشاهی آل سعود با سانسور کامل این موضوع و حتی عدم پیگیری آن نشان داده است که کاملا مطابق با میل اربابان خود حرکت می کند.
بیشتر ملت های عربی نمی دانند که بخش هایی از خاک عربستان تحت اشغال صهیونیست ها است و این دو جزیره در حال حاضربه درخواست صهیونیست ها تحت سرپرستی ناظران بین المللی است.
اما رسانه های عربی منطقع با سکوت در مقابل این واقعیت، تنها نگاه خود را متوجه موضوع جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس نموده اند.
جزیره صنافیر در شرق تنگه تیران، حد فاصل خلیج عقبه و دریای سرخ واقع است و مساحت آن 33 کیلومتر مربع است و جزیره تیران نیز 80 کیلموتر مربع مساحت دارد.
پس از خروج اسرائیل از این دو جزیره بر اساس معاهده کمپ دیوید، صهیونیست ها برای اینکه از این جزایر علیه آن ها استفاه نشود اقدام به مین گذاری وسیع این جزایر کردند به گونه ای که قابل استفاده نباشند.
رژیم اشغالگر به این مقدار اکتفا نکرد و برای اینکه سلطه سعودی ها بر جزایر خود را به طور ابدی قطع کنند دست به دامن سازمان ملل شدند و مقرر شد که جزایر دو گانه توسط نیروهای چند ملیتی وابسته به سازمان ملل اداره شود و همچنان دفتر این نیروها در این جزایر موجود است.
اما آنچه که خنده دار است این که حاکمان عرب به ویژه آل سعود اصولا نیازی به نیروهای مسلح ناظر سازمان ملل ندارند زیرا به هیچ وجه جرأت زیر پا گذاشتن هیچ یک از تصمیات بین المللی حتی اگر علیه استقلال و تمامیت آنها باشد را ندارند.
در واقع می توان گفت این دو جزیره به طور کامل از نقشه جغرافیایی جهان عرب حذف شده است.
امروزه این جزایر نه برای سعودی ها اهمیت دارد و نه برای صهیونیست ها که این جزایر را سعودی ها بگیرد آنچه اهمیت دارد این است که کشمکش تاریخی عربی – صهیونیستی را به یک بحران اسلامی – اسلامی تبدیل کنند و خود نظاره گر آن باشند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    11 1
    مهم نيست . ديگه آخراشه. يه ريزه صبر کن.
  • مردم IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    12 0
    براي آل سعود كشور چه معنائي دارد پول باشد وخانم براي عياشي ...برايشان مهم نيست
  • بجستون IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    11 0
    اصلا شما بگين رياض مال صهيونيستها ولي آل سعود بر مسند باشه! باكش نيست!
  • طالب IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    10 0
    گلوي اين بيچاره ها پاره شد براي جزاير ايراني چرا دنبال آزادي جزاير خودشون نيستند ؟ خوب معلومه .........ش را ندارند جلو اسرائيل اظهار زنده بودن بکنند.
  • وهابي ستيز IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    4 0
    رذالت آل سعود در وطن فروشي. براي تخريب بشار اسد، موضوع جولان را مطرح مي کنند و اينکه چرا اسد تلاشي براي بازگرفتن آنها نمي کند اما خود آنان ......
  • حسن IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    5 1
    وقتي ملخ لذيذترين خوراکشونه چه انتظاري مي شه داشت
  • اسماعيل IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    5 0
    چون که اين شيوخ حرام زاده دست نشانده و تخم اسراييل و غرب هستند پس چرا اين شيخ عرب .... عربستاني به جاي دلسوزي براي جزاير هميشه ايراني و کمک به تروريستها براي تصاحب سوريه حکم جهاد عليه اسراييل که اراضي مسلمين را اشغال کرده نميده با اون علماي ... تکفيري که خون شيعه را مباح ولي از اسراييل و صهيونيست جانبداري ميکنند
  • رامين IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    5 0
    انوقت درتمامي اجلاس هاي عربي ازادعاي بي اساس امارات نسبت به جزاير سه گانه ايراني حمايت ميکنند.حکام سعودي اگر قدرت وتوانمندي دارند مدعي جزاير خودشوند که اسراييل از خاک ودريايشان تجزيه کرده است.
  • مهمان IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    5 2
    از اعراب شهوت ران بيشتر از اين نمي شود توقع داشت . اگر اسرائيلي ها زنهايشان را هم ببرند و مالک آنان شوند باز هم جرأت ندارند حرف بزنند . و اگر چشم به جزيره هاي ايران داشته باشند مطمئن باشيد چشمشان را بيرون خواهيم آورد و ترس از هيچ ابرقدرتي هم نداريم چنان که در جنگ قبلي ثابت کرديم کودک 14 ساله ي ما برابر است با ده ها مرد و تانک آنان . بر افراشته باد پرچم ايران با وزش باد صبا