پیشنهاد سردبیر

۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۸
کد خبر: 271032

سخنان نسنجیده دستیار ویژه رئیس جمهور درباره عراق منجر به موج جدیدی از ایران هراسی شده و این سخنان در شرایط پیچیده فعلی در منطقه به بهانه‌ای برای تصفیه حساب با محور مقاومت بدل شده است.

دردسر سخنان نسنجیده «آقای دستیار ریس جمهور»
 

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931206001547#sthash.Wegb1wh4.dpuf

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، «علی یونسی» دستیار ویژه رییس جمهور ایران در «امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی»، روز یکشنبه گذشته در مراسمی موسوم به «همایش بزرگ هویت ایرانی» در «مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن» سخنانی را بیان کرد که متاسفانه به دردسری تازه برای دیپلماسی عمومی کشورمان تبدیل شد.

درحالی که این روزها اوضاع منطقه بشدت بحرانی است و تقابل محور مقاومت با تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها به ویژه در تکریت به اوج رسیده سخنان نسنجیده دستیار ویژه آقای روحانی به بهانه‌ای برای تبلیغات ضد ایرانی رسانه‌ها و شبکه‌های غربی و عربی تبدیل شده است. وی البته در گفت‌وگویی با العالم، توضیحاتی را در خصوص سخنان خود داد که البته در عالم رسانه، این‌گونه توضیحات اگرچه منطقی است اما نوش‌داروی پس از مرگ سهراب به حساب می‌آید.

علی یونسی گفته بود،‌ «در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز است و هم گذشته. چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیر قابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم».

بیان چنین سخنانی از فردی که در سال‌های نه چندان دور سکان هدایت یکی از مهمترین نهادهای امنیتی کشور را برعهده داشته است، بعید بود و حالا این سخنان محور برنامه‌های ضد ایرانی تلویزیون‌های الجزیره و العربیه شده تا به ایران هراسی‌های خود بیش از پیش دامن بزنند و سخنرانی که قرار بود در پاسخ به سخنان بنیامین نتایناهو در کنگره باشد حالا به تائیدیه ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران تبدیل شد.

سخنان آقای یونسی در همایشی که اصلاً دلیل برگزاری، موضوع و عنوان آن سوال برانگیز و یادآور جنس حرف‌های اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر جنجالی رئیس‌جمهوری سابق است، حالا به بهانه‌ای برای تسویه‌حساب دستگاه تبلیغاتی دوحه و ریاض با محور مقاومت بدل شده است. به بهانه این سخنان نسنجیده اکنون مانور تبلیغاتی شدیدی علیه حرکت مردم یمن و نبرد نیروهای عراقی با داعش صورت می‌گیرد که نتیجه یک اظهار نظر نسنجیده است.

درحالی که دولت و رسانه‌های نزدیک به آن به طور مستمر رقبای سیاسی و دولت سابق را به دلیل برخی موضع‌گیری‌ها بشدت مورد انتقاد قرار می‌دهند حالا در برابر گاف علی یونسی سوکت کرده‌اند و کسی شجاعت بیان انتقاد از وی را ندارد.

وزارت خارجه و برخی دیگر نهادها هم که اصولا در چنین مواردی همواره پیش قدم هستند و دائماً‌ رسانه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند، بعید به نظر می‌رسد که شجاعت انتقاد از دستیار متنفذ رئیس جمهور را داشته باشند.

جای سوال اینجاست که بیان چنین سخنان نه چندان حساب شده توسط جناب «دستیار ویژه» مسبوق به سابقه است و وی در گذشته نیز با موضع‌گیری‌هایش برای دولت دردسر درست کرده بود و بهتر است ایشان از ابراز نظر درباره هر موضوع داخلی و خارجی که گهگاه خارج از تخصص و اطلاع ایشان است، خودداری کنند و برای کشور هزینه بی‌دلیل ایجاد نکنند.

البته تمام این مفروضات در شرایطی است که از روی اشتباه یا برداشت غلط از سخنان آقای یونسی سخنانش را در همایشی کذایی که معلوم نیست چه کسی با چه هدفی آن را در چنین زمانی در اوج همبستگی ایران و عراق مقابل تروریست‌ها برگزار کرده و بدا به حال همه ما که بدون در نظر گرفتن منافع انقلاب اسلامی مطرح شده باشد
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبد IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    52 4
    مثل تبریک جنتی در مرگ ملک عبداله
  • فاضل IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    27 3
    سنگ درچاه انداخت هزار.....نمیتونه
  • محمد IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    27 11
    به نظرم تمدید تحریمها از سوی اوباما نتیجه سخنان نسنجیده اقای یونسی است البته مقصر شخص رئیس جمهور محترمه که در انتخاب ایشان دقت لازم را نداشتند در هر حال دودی که به چشم ملت خواهد رفت
  • مهرداد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    37 19
    نه اینکه سخنان رییس دولت قبلی و محبوب شماخیلی سنجیده بود و موجب تمسخر وبی ابرویی و تحمیل هزینه های سنگین برای مردم ایران نشد!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    32 38
    حالا حالاها مونده از نادانی اینها بدبختی بکشیم
  • علی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    24 3
    وقتی به آدم ....مسولیتی داده میشه دیگه انتظاری به غیرازاین نبایدداشت ازش
  • بی بی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    28 3
    آیا واقعا مجبوری حرفی بزنی؟ که اونوقت صد نفر لازم باشه جمش کنن مجبوری آیا؟!!!!!!
  • زرشک IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    10 17
    یعنی شما تا این حد به گفته های مشاور رئیس جمهور(ها) حساس هستید ؟! پس 3،4 سال پیش باید کفن می پوشیدید ولی ما چیزی نشنیدیم و ندیدیم !
  • آلفرد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    8 29
    با سلام- حالا یکنفر راستگو پیدا شده اینقدر حاشیه لازم نداره و دولت بایستی مستقیما موضع بگیره
  • عزيز IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    44 2
    كاش در سخنراني ها كساني كه بلدند وبه سياست آشنايي دارند حرف بزنند!!!
  • احمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    80 3
    توی همه دنیا هر مقام سیاسی که میره سخنرانی کنه ذره ذره حرفاشو براش تنظیم میکنن و تحلیل میکنن و یه متن خوب و درست و حسای رو میرن برای سخنرانی آماده میکنن. توی ایران هرکی هرچی به دهنش میرسه میره میگه. اون از جنتی اینم از این ... بقیه هم که مشخصه از قبیل علم الهدی و احمد خاتمی و ... عواقبشو کی باید بده؟ ملت.همین ماهای بدبخت
  • وحید IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    من با آقای یونسی موافقم و بسیار حرف خوبی هم زده.همه ما می دانیم که کردهای عراق اصالت ایرانی دارند و آقای یونسی هم بسیار زیبا سخنرانی کردند.
  • جاوید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    یعنی کسی نبود که بهتر از یونسی باشه؟آخه این آقا بیشتر اختلاف میتدازه تا اینکه وحدت ایجاد کنه.
  • علی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    این آدم چندی پیش نیز حرفهای سخیفی در مورد مردم آذربایجان زده بود که اگر بین مردم تبریز و...منتشر می شد معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد اینها با دو سه کتاب خواندن فکر می کنند خیلی باسواد شدند
  • عربی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    به به هردم ازین باغ بری میرسد.مگه همین آقایون نمیگفتن و نمیگن احمدی نژاد کشور رو منزوی کرد؟ اون از رفتار عربستان با ما، غربی ها هم که هیچ امتیازی ندادن و اینم ازین..... بنازم این دیپلماسی رو.....
  • صادق IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    موافقم
  • فواد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 0
    وقتي اقاي جنتي ، از تريبون نماز جمعه گهر پراكني كردند شما لال بوديد ؟ واقعا شرم نميكنيد ؟ كدوم يك از اين حرف ها براي ايران بيشتر هزينه داشت ؟ خواب هستيد يا خودتون و به خواب زديد ؟!
  • امیر IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام: سیاست دم پیچیده ای دارد که باید در گفتارمان بیشتر دقت کنیم چون با یک کلمه میتوانیم همه چیز را نیست و نابود کنیم حتی در مسائل خانواده با یک بگو مگو کوچک چند روز در اعضاب هستیم که چرا این حرف را بازگو کردیم حالا یک کشور چقدر به دردسر می افتد تا این مسئله را جور دیگری بازگو کند یعنی در واقع سرپوش به آن بگذارد برای همین باید در سخنرانیها مثل یک سناریو فیلم عمل کرد یعنی تمام جوانب را در نظر گرفت و مشورت بیشتری کرد تا دچار همچین مشکلی نشود چون همه دنیا الان دنبال یک سوژه کوچک میگردند تا کشورمان را خراب کنند مثل سناتورهای امریکا که اشتباه بزرگی مرتکب شدند. کوچک شما امیر
  • احد IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    والا ایشون حرف بدی نزدی کجاش بد بوده این حرفا بهانه است همه هرچی خواستن گفتن کسی چیزی نگفته حالا که یه نفر از جناح مقابل یه حرف درستی زده باید جناح مقابل تا می تونه ایشون رو تخریب کنن
  • شناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    قدرت شرقي باز خنجر از پشت زد و دشمن از روبرو لبخند امان ازاين داخل كه تيز مي كند خنجر اين دو دشمن
  • حسن برمالزن IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام خسته نباشید تو مملکت ما از این ادم ها همانند کروبی زیاد داریم که سال ها مدیر بودنند وما حالا تازه متوجه شدیم که چه خر تو خری
  • احمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    متأسفانه ایشان در گذشته که وزیر اطلاعات بود هم دسته گل آب می داد در آن زمان گفت مااز خدا می خواهیم آمریکا به ایران حمله کند.
  • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    واقعا ببینید مملکت بدست کیهاست
  • ن IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    منظور ایشان این نبوده که فرموده اید بلکه اینکه ایران وعراق برادرند همچنانکه الان داریم کمکشان میکنیم
  • م IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    این اوباشی که به قلب ملت ایران یعنی دکتر مطهری حمله کرده اند این عمل زشت را از نمایندگان مجلس یاد گرفته اند کا چندی پیش به ایشان حمله ور شدند واز ناحیه دست مجروح گردید وچیزی نمانده بود که ایشان در مجلس توسط این نمایندگان شهید بشود وحال افراد پیرو انها در شیراز با گاز اشک اور وچاقو وگرز و..... قصد ترور ایشان را داشتند .مارا به یاد منافقین در سال60و61 انداخت
  • پیراسته فر IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    حضرات آقایان جنتی ویونسی را باید فرستادیک دوره سیاستمداری و"تعامل وارتباطات"
  • دایی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ازکوزه هم آن تراودکه که دراوست
  • علی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    میگما صحبت کردن که بلدنیستی صحبت نکردن هم بلدنبودی تواین هیر و بیری
  • پیراسته فر IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    این آقا ویک بزرگواردیگررا بایدفرستاد برای کلاسهای آرایش الفاظ کلمات وجملات وکلاسهای توجیهی "تفاوت حرفهادرمحفل خصوصی وعمومی رسانه ای"تا سخنانشان برای کشور هزینه ای نداشته نداشته باشد.
  • ضدبی عقلها IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    1 0
    واقعا احمقانه و نسنجیده حرف زده
  • سعيد IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    در قضیه مختارنامه یکی از سرداران مختار کمر قیام را شکست ....اقای یونسی ودولتمردان مواظب حرف زدنتان باشید لطفا.....در پیشگاه خدا باید جوابگو باشید.....
  • بنده خدا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    ازتبریک گفتن برای مرگ دیگران که بدترنیست