قدس آنلاین-الف.زمینی؛ افزایش سقف وام مسکن و دستور رئیس جمهور برای مقابله با «پایان نامه فروشی» و ادامه خبرها از مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "افزایش سقف وام مسکن" و "توافق هسته ای تا سوم آذر" تا "واکنش وزیر بهداشت به انتشار فیلم اتاق عمل"

دستور رئیس جمهور برای مقابله با «پایان نامه  فروشی»

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "رسوایی علمی سرانجام صدای روحانی را هم درآورد. در تیتر یک خود نوشت: "با «پایان نامه فروشی» برخورد کنید"

"ابرار" هم در تیتر یک خود از قول روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی می نویسد: "دستگاه های مرتبط برای مقابله با «فروش پایان نامه» فعال شوند!"

گفتنی است بازار انقلاب تهران یکی از مراکز عمده خرید و فروش پایان‌نامه است و اگر سری به این خیابان بزنید با انبوه تبلیغات مستقیم و غیرمستقیمی کسانی روبه‌رو می‌شوید که حاضرند به‌جای شما پایان‌نامه بنویسند و در قبال آن پول دریافت کنند.

البته با وجودی که تیرماه گذشته معاون حقوقی وزارت علوم، از برخورد با خرید و فروش پایان‌نامه خبر داده بود و گفته بود این وزارتخانه در حال تدوین لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه است دلالان از خلا قانونی استفاده می کنند و مشغول معامله پایان‌نامه هستند.

***

افزایش سقف وام مسکن

در تیتر دیگری در روزنامه "قدس" از قول "سخنگوی دولت" می خوانیم: "وام ساخت مسکن 50میلیون تومان شد"

روزنامه "کائنات" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "افزایش سقف وام مسکن"

"همشهری" هم در این خصوص نوشت: "وام ساخت مسکن در کلانشهرها 50میلیون تومان شد"

روزنامه "عصرایرانیان" نیز از اعلام سیاست های جدید حمایتی دولت از زوج های جوان و اقشار کم درآمد جامعه نوشت: "سقف وام خرید و جعاله مسکن به 60میلیون تومان افزایش یافت"

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در جلسه دیروز هیأت دولت به منظور حمایت از احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده از تصویب وام 50 میلیون تومانی ساخت در کلان شهرها با نرخ سود 9 درصد خبر داد.

***

هشدار وزیر بهداشت

روزنامه "شهروند" از هشدار وزیر بهداشت به مصرف بالای نمک، شکر و روغن می نویسد. در تیتر اول این این روزنامه می خوانیم: "شورش را درآورده ایم"

گفتنی است ایرانیان دو و نیم برابر میانگین جهانی، نمک می خورند.

***

توافق هسته تا سوم آذر

روزنامه "شرق" در صفحه اول خود به مذاکرات هسته ای پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه و از قول رئیس مجلس در گفت و گو با «سی ان ان» می خوانیم: "توافق هسته ای تا سوم آذر امکان پذیر است"

البته روزنامه "رسالت" بخش دیگری از صبحت های رئیس مجلس را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است: "مذاکرات به نتیجه نرسد، کارها را از سر می گیریم"

روزنامه "جوان" هم در تیتر اول خود نوشت: "لاریجانی: چانه زنی سر سانتریفیوژها مشکلی را حل نمی کند"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "ایران راضی به تمدید توافق ژنو، امریکا به دنبال توافق دقیقه نودی است"

 

عکس یک روزنامه شرق نیز متعلق است به سه دور مذاکره فشرده سه جانبه دیروز؛ از قول "کری" نیز می خوانیم: "توافق هسته ای دور از دسترس نیست"

در تیتر یک "جمهوری اسلامی" می خوانیم: "مقامات ایران و 1+5: برای دستیابی به توافق هسته ای مصمم هستیم"

روزنامه "ایران" هم نوشت: "اظهار رضایت ایران و غرب از مذاکرات وین"

گفتنی است مذاکرات فشرده ظریف، کری و اشتون در وین قبل از آغاز نشست ایران و 1+5 صورت گرفت.

***

محکومیت شیخ معترض عربستان به اعدام

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای فرعی خود می نویسد: "عربستان، روحانی برجسته شیعیان را به اعدام مجکوم کرد"

در یکی از تیترهای روزنامه "جام جم" از "حکم اعدام عربستان برای روحانی شیعه" خبردار می شویم. گفتنی است معاون خارجه ایران در این خصوص گفته است: "صدور حکم اعدام شیخ نمر النمر تاثیرات شگرفی در روابط جهان اسلام با عربستان خواهد داشت"

"مردم سالاری" نیز نوشت: "محکومیت شیخ معترض عربستان به اعدام"

"کائنات" هم از "اعتراض به حکم اعدام روحانی شیعه عربستانی" می نویسد.

***

واکنش وزیر بهداشت به انتشار فیلم اتاق عمل

در یکی از تیترهای فرعی روزنامه "آفتاب یزد" می خوانیم: "وزیر بهداشت ابراز کرد: واکنش به انتشار فیلم اتاق عمل"

گفتنی است وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره انتشار فیلم‌هایی از اتاق عمل و همچنین درباره لزوم رعایت حریم خصوصی بیماران در مراکز درمانی گفت: مطمئن باشید آنچه که اکنون در فضای مجازی مطرح شده هیچ ارتباطی به مجموعه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ندارد و ساحت حوزه پزشکی از این آلودگی‌ها بری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    2 1
    پس فیلم به کی ربط داره؟ این فرافکنی هست بیشتر تا واکنش!
  • محسن IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    3 1
    پس فیلم به کی ربط داره؟ این فرافکنی هست بیشتر تا واکنش!
  • محمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    0 0
    گذشت زمانی که پزشک محرم بود؟