تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: گزارش جدید یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را تایید می کند و می تواند بر روند مذاکرات به منظور دستیابی به توافق نهایی تاثیر داشته باشد.

کمالوندی: گزارش آمانو اقدامات ایران را تایید می کند/ تحریف گفته های مدیرکل آژانس در رسانه های غربی

 کمالوندی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره گزارش جدی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای توافق ژنو و نیز تمدید آن اظهار داشت: همانطور که پیش بینی می شد باتوجه به این که جمهوری اسلامی ایران در راستای پایبندی خود به توافقش در برنامه اقدام مشترک ، انجام اقداماتی را داوطلبانه به عهده گرفته این موارد در گزارش مدیرکل انعکاس پیدا کرده است.


وی افزود: همانطور که از گزارش آمانو مشخص است کشور ما همه اقداماتی را که باید در دوره مورد نظر انجام می داد ، به خوبی انجام داده است و این گزارش اجرای آنها را تایید می کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار برخی مطالب به نقل از آمانو در رسانه های غربی اظهار داشت: برخی رسانه های غربی با هدف مشخص سعی می کنند با تحریف مطالب و دیدگاه ها دست به فضاسازی بزنند.

وی اشاره به موضوع ایران در سمپوزیوم پادمان ها را که به تازگی برگزار شده است، غیرضروری دانست و گفت: این سمپوزیوم با موضوعی کلی و با محوریت پادمان ها برگزار شده و لزومی به مطرح شدن فعالیت های هسته ای ایران در این جلسه وجود نداشته است اما درباره اظهارات مدیرکل آژانس هم باید گفت این مطالب جدید نبوده و در راستای موضوعات مطرح شده گذشته است که ما هم ملاحظات خود را نسبت به آنها بیان کرده بودیم.

کمالوندی افزود: نقل برخی مطالب منسوب به آمانو در یکی از رسانه های خارجی، اظهارنظرات و دیدگاه های آن رسانه بوده است نه دقیقا گفته های آمانو.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه از رسانه های داخلی خواست در انتشار مطالب به نقل از رسانه های غربی دقت لازم را داشته باشند و در راستای اهداف آنها حرکت نکنند.

کمالوندی گفت: از سوی دیگر لازم است که مسوولان آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله شخص مدیرکل نسبت به تحریف گفته هایشان حساسیت داشته و به نشریات تذکرات لازم را در این باره بدهند تا از اظهارنظراتی که باعث سوءاستفاده خواهد شد، جلوگیری شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر گزارش مدیرکل آژانس بر روند مذاکرات ایران و 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی عنوان کرد: از آنجایی که گزارش های آمانو مربوط به اقدامات ایران در راستای برنامه اقدام مشترک است، به نظر می رسد این گزارش که اقدامات ایران را تایید می کند می تواند تاثیر مثبتی بر روند مذاکرات داشته باشد.

به گزارش ایرنا، یکی از خبرگزاری های خبرزی در گزارشی مدعی شده است آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانسی که در مقر آژانس با موضوع امنیت هسته ای برگزار شد ، روند بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران را کند توصیف کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.