فخرایی:شانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران شب گذشته با حضور معاون وزیر ارشاد ،استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسؤولان استان در مشهد افتتاح شد.

خراسان رضوی باید قطب فرهنگ مکتوب جهان اسلام شود

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش این نمایشگاه با مبارک خواندن این اتفاق فرهنگی در استان خراسان رضوی و شهر مشهد گفت:خراسان رضوی دارای 10 فرصت فرهنگی است و این در حالی است که پایتخت کشور از اکثر این امتیازات بی بهره است.

دکتر سید عباس صالحی با برشمردن این امتیازات اظهار داشت:فرصت زیارتی بودن ،همپا بودن دو قطب حوزه و دانشگاه ،حلقه ارتباطی خراسان با کشورهای فارسی زبان،شبکه های قوی و صبغه شبکه های فروش کتاب ،داشتن رسانه های قوی همچون قدس و خراسان،مراکز علمی و فرهنگی متعدد،نهادهای صنفی فعال  از جمله این امتیازات است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه خراسان رضوی یکی از سه قطب انتشاراتی کشور است ،گفت:وجود یک رهبر کتاب شناس که از همین دیار است نیز یکی از بزرگترین مزیت هایی است که باید این استان قطب فرهنگ مکتوب جهان شود.

وی اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه کتاب یک اتفاق فرهنگی است که می‌تواند پرانتزی برای کتاب و کتابخوانی باشد.

استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: گسست فرهنگی ایجاد شده بین والدین و فرزندان را می توان با مطالعه کتاب پر کرد.

رشیدیان همچنین خواستار قرار دادن کتاب در انتظارگاههای مختلف اداری و شهری شد.

سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم اظهار امیدواری کرد با ارتقای سطح کیفی نمایشگاه باید مشهد را در میان کلان شهرهای جهان اسلام به عنوان شهر نمایشگاهی فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایران با حضور 700 ناشر از سراسر کشور و 60 نمایندگی نشر از 20 کشور جهان در 20 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در مشهد برپا شده است.

سید سعید سرابی افزود: نمایشگاه امسال کتاب ناشران ایران در مشهد در مقایسه با سال گذشته از ویژگی های برجسته برخوردار است به طوری که ستاد اجرایی آن از ماه ها قبل برای ارتقای کیفی نمایشگاه آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد از نظر کمی و برخورداری از فضای نمایشگاهی به نقطه مطلوب رسیده لذا تلاش ستاد اجرایی این نمایشگاه در سال جاری معطوف به ارتقای کیفی سطح نمایشگاه و استفاده از ناشران برجسته ملی و بین المللی بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا امسال تلاش شد از 26 ناشر برجسته بین المللی در نمایشگاه بهره گرفته شود تا تازه ترین حوزه های نشر با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

سرابی با اشاره به همزمانی نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد با ماه محرم الحرام خواستار اجرای برنامه های هنری، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا، تعزیه خوانی و استفاده از نمادهای عاشورایی برای ایجاد پیوند بین این نمایشگاه با ماه محرم شد.

در این مراسم از رمان بلند با عنوان "مفتون و فیروزه" اثر سعید تشکری رونمایی شد.

شانزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد تا نهم آبان ماه از ساعت 14 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برپاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.