حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوي با بیان اینکه افزایش 20 درصدی حقوق معلمان ابتدایی از امروز اجرایی می‌شود، گفت: آیین‌نامه اجرایی این احکام آماده صدور شد.

 احکام افزایش 20 درصدی حقوق معلمان ابتدایی صادر شد

دکتر علیرضا کاظمی با تشریح اضافه دریافتی معلمان مشمول حکم صادره، از صدور احکام عالی 33 هزار و 500 نفر از واجدین شرایط فرهنگیان خبر داد.

وی افزود: همچنین مطالبات معوقه واجدین شرایط احکام عالی پس از دو سال به مرحله اجرای حکم رسید و از امروز  همزمان با افزایش 20 درصدی حقوق معلمان مقطع ابتدایی، از مزایای معنوی و حقوقی این حکم بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین از افزایش میانگین 700 هزار ریالی اضافه حقوق 33 هزار و 500 معلم شاغل و احکام عالی سه هزار بازنشسته و پیشکسوت که حکم عالی دریافت می‌کنند، خبر داد و افزود: احکام ارشد، خبره و عالی؛ مدارجی است که در وضعیت معنوی و حقوقی افراد تغییرات ایجاد می‌کند و صدور احکام خبره را وزارت آموزش و پرورش و احکام عالی را نهاد معاونت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ می‌کند.

وی با اشاره به تدوین منشور منزلت و رفاه فرهنگیان گفت: در حوزه تعاون و رفاه، این منشور در دست تدوین قرار دارد و ساختار خروجی این منشور طراحی و به اجرا درمی‌آید.

کاظمی با تأکید بر اینکه کار کارشناسی در قطبها انجام شده و مدیران کل منطقه پنج کشور با محوریت خراسان رضوي مبانی نظری، علمی، عملی و پژوهشی منزلت و رفاه را در قالب اقدامهای رفاهی برای فرهنگیان ارایه کرده‌اند، افزود: بر این اساس خدمات درمانی، مسکن، ارتقای منزلت و رفاه فرهنگیان، توانمندی‌های خرید و گردشگری و خدمات علمی و فرهنگی و پژوهشی منشور در دو بخش اجرایی و راهبردی تدوین و به عنوان الگویی اجرایی به کل کشور گسترش می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوي با اعلام اینکه تمامی استانهای کشور و شهرهای بزرگ ایران در مشهد مراکز اقامتی و رفاهی برای فرهنگیان دایر کرده‌اند، گفت: با توجه به سفر سالانه بسیاری از فرهنگیان به مشهد مقدس آموزش و پرورش استان برای اسکان و ارتقای سطح کیفی زائران علی بن موسی الرضا(ع) باید اسکان فرابخشی را با بهترین امکانات رفاهی در نظر داشته باشد.

وی با اشاره به اقامت بیش از یک میلیون و 700 هزار زائر فرهنگی در ایام تابستان و ارایه خدمات فرابخشی به آنها گفت: آموزش و پرورش استان با همکاری استاندار و کمک یک میلیارد تومانی اعتبار از محل بودجه زیارت موفق شد طی سه روز عزاداران اربعین حسینی را به ظرفیت 304 مدرسه اسکان دهد و 85 هزار زائر فرهنگی و غیرفرهنگی پیاده و سواره از اسکان رایگان بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه در تابستان 140 هزار خانواده اسکان داده شدند، افزود: امسال 110 مدرسه محدوده حرم مطهر رضوی به طور رایگان در اختیار زائران پیاده قرار گرفت و هیچ وجهی از آنها دریافت نشد، در حالی که هزینه‌های حداقلی هر کدام از مدارس رقم قابل توجهی از بودجه اندک به این بخش از آموزش و پرورش به خود اختصاص می‌دهد. و میلیونها تومان هزینه در بردارد که اگر مساعدت و کمک استانداری نبود، آموزش و پرورش استان خود را موظف به پذیرایی از عزاداران حسینی می‌داند.

کاظمی در بخش دیگری از این گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قدس گفت: ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، بودجه ریزی عملیاتی و توسعه مشارکتهای مردمی از جمله سیاستهای کلی نظام آموزش و پرورش است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرادی هلیلان ایلام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    18 1
    والا چشمم آب نمیخوره بااین حکم 20 درصدی افزایش حقوق معلمین ابتدایی ایشاله که به حقیقت بپیوند
  • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    15 8
    پس زحمت مدیران و معاونان چه می شودآیا آنها آموزگار نیستند؟
  • توکلی از مازندران IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    14 2
    قرار بود کلیه عوامل دوره ابتدایی شامل این افزایش حقوق شوند ولی فقط برای معلمین دوره ابتدایی حکم صادر گردید؟
  • معلم ورزش IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    5 2
    معلم ورزش نيزساعت كاري همانندسايرمعلمين دارندبس جراشامل انهانميشوداينه نظامي كه به فكرتوسعه ورزش بايه ست تجديدنظربفرماييد‎ ‎
  • محسن IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    4 1
    کجاش 20درصد بود!
  • مدیران ومعاونین وعوامل اجرایی مدارس ابتدایی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    9 9
    واقعا انصاف نیست چون تا مدیر ومعاون وعوامل اجرایی مدارس نباشند معلم یک ساعت هم نمی تواند به کلاس برود چون باید همه چیزمهیا باشد . این است عدل الهی و عدالت علی ؟ ما که راضی نیستیم . اصلا با این عملتان انگیزه ای برای کارکردن وجود ندارد. وجدان شما مسئولین را به خدا می سپاریم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اسلام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    8 1
    لطف کنید در سال آینده اول معاون آموزشی مجتمع ها را کاملا بردارید بعد مدارس متوسطه مجتمع ها را مستقل و سرانه مستقیم به حساب آنها واریز شود
  • مریم IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    4 3
    سلام این همه مدیرو معاون حق معاونت و مدیریت میگرفتن چیزی ما نمیگفتیم حالا چندر غاز به حقوق معلم اضافه شده همه صداشون در اومده هنوزم که چیزی اضافه نشده تمام زحمت رو دوش معلمه معاون قربونش برم یه زنگ تفریحی ده دقیقه ای داره کلی حق معاونت میگیره اینه عدالت ما نه اون
  • ناشناس IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    2 0
    با سلام بیست در صد نه و ده درصد ده در صد دیگر چه شد خدا می داند چرا احکام به دست معلمین نمیرسد ؟ فقط گفته شده حداکثر اضافه شده هشتادو چهار هزار تومان است
  • شاکی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    3 1
    مدیران و معاونین حق معاونت می گیرند که چندین برابر این 20 درصد است که می خواهند به معلمان اضافه کنند . معاونین و مدیران وقتی پای رفتن به کلاس و سر و کله زدن با بچه ها میاد وسط آموزگار بودنشون خوب معلوم می شه !!
  • ورزشي IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    1 1
    واقعاكاربدي است كه معلمان ورزش را شامل نمي شود ما كه بيشتر از معلمان ديگر كلاس داريم واقعا بايد تجديد نظرشود
  • معاون اموزگار IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    7 1
    سلام،چرا 85هزار افزایش شامل حال مدیران معاونان،معاون اموزگارن نشده؟چون حق معاونت میگیریم!!
  • حمید از کرج IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    5 0
    می خواستم خدمت ان مدیران و معاونین عزیزی که بابت اضافه ۲۰٪ که شامل معلمین زحمت کش شده اعتراض دارند عرض کنم مگر شما که چند سال است چند برابر این اضافه را می گیرید ما اعتراضی کردیم شمایی که حاضر نیستید یک دقیقه بجای معلمی که به هر دلیل غایب است سرکلاس بروید و بعضی ها حتی زنگ تفریح تو حیاط نمی روید چه اعتراضی دارید حتی حضور و غیاب محصل را چک نمی کنید بابا بی خیال نگذارید باز هم بگویم که گفتنی زیاد است.یا حق
  • محمد کاظم فر ج الهی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    2 0
    آیا سزاواراست واسه این شندر قاز که پول پفک ماهانه بچه ای هم نیست این همه هیاهو وجنجال برا می اندازید چراا ین مبلغ به معاون آموزگاران که در سخت ترین شرایط آنهم در چند پایه که دارند تدریس می کننداضافه نگردد. و یا ساعات ورزش و قرآن به معاون آموزگاران بالای بیست سال تعلق نمی گیرد . یا وام پنج میلیونی با ید گزینشی عمل گردد. اقای وزیر محترم منشا عدالت سرچشمه اش در آموزش و پرورش ا ست .که متاسفانه این سر چشمه خشکیده شده حداقل نیم نگاهی به فیش های دریافتی داشته باشید.که سقف این دریا فتی ها بالای سیصد هزار تومان نیست . یا بعضا به صفر میرسد.حالا هم نوروز ایرانی در راهست.
  • سیروس IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    با سلام اختلاف سیصد هزار تومانی مدیران و معاونین نسبت به معلمین ظلم و بدعتی اشکار بود که حاجی بابایی بنا نهاد ان هم به دلیل اینکه مدیران و معاونین پیرو جناح احمدی نزاد در راس کار بودند. بنده خودم معاون دبیرستان بودم والله در مقطع ابتدایی ،کاری ترین مدیر یا معاون به اندازه سی درصد یک اموزگار زحمت نمی کشد انصافا در مقاطع دیگر که معلمین نهایتا دو روز درس می دهند حقوق مدیر و معاونی که کل هفته میان باید از معلم ان مقطع بیشتر باشد.اما در مقطع ابتدایی چون معلم و مدیر کل پنج روز میان و کار معلم بیشتره باید معلم حداقل چهل درصد از مدیر بیشتر بگیره سوال:چرا افزایش بیست درصدی یک بند حقوق را با افزایش کل حقوق عنوان می کنند اگر بیست درصد کل حقوق اضافه بشه چیزی حدود ۲۷۰هزار میشه نه ۸۴هزار
  • حسنعلی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    2 1
    با سلام منای معاون آموزگار این است که آموزگار یک مدرسه علاوه بر داشتن دو یاچند پایه تحصیلی در یک کلاس وتدریس زحمت کار اداری مدرسه نیز بر عهده ی ایشان می باشد وچه ظلمی بالاتر از این بی عدالتی که افزایش اخیر شامل معاون آموزگاران نشود لطفاانصاف داشته باشید
  • معین IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    1 5
    سه ماه تابستان وخرداد را که معلمان به راحتی تعطیلند اگه می تونند فقط یه روزاز زمان ثبت نام ها را بیان جای مدیر ومعاونا بشینند وجوابگوی اولیا باشند بعد بگید کار مدیر ومعاونا اس‌نه
  • مجید IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 1
    اشکال ما معلم ها اینه که خودمون به خودمون هم رحم نمی کنیم.
  • حسین IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    خیلی بی انصافیددددددددددددددددددد.
  • معلم قرآن IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    2 0
    یکی از نظرات رو معلم ورزش عنوان نمودند و گفتند : معلم ورزش نيزساعت كاري همانندسايرمعلمين دارندبس جرا84 هزار تومان فوق العاده شامل انهانميشود!!! ما معلمین قرآن هم همانند آموزگاران 24 ساعت تدریس داریم اما به ما هم فوق العاده ندادند آخه چرا؟؟ من با چه انگیزه ای باید دانش آموزان را به قرآن جذب کنم؟
  • کارمند IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 3
    به نظر میرسد حقوق معلمان براساس میزان کارکردشان مناسب باشد چرا که در طول ساعت جمعاً سه ماه تدریس نمیکنند.البته پاره ای از معلمین انصافاً قابل تقدیر هستند بخاطر اهتمامی که در تدریس و آموزش دارند.
  • قربان علی تصدیقی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 0
    بازنشسته هستم ازسال 87مبلغ هشتصدهزارتومان از صندوق بازنشستگی طلب دارم .درآن سال میتوانستم باطلبم یک دستگاه موتورسیکلت بخرم شما بگید اول کی طلبم رو میگیرم بعد بگید آیا بازم با پولم میتونم اون وسیله روبخرم
  • رحیمی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 0
    عزیزانی که تصور می کنند معلمان سه ماه تعطیل هستندتشریف بیارن و یک روز برن سر کلاس 40 نفره تا ببینند می تونند 5 دقیقه دوام بیارن یا نه ؟ حالا نمی گیم 9 ماه !!! ضمن اینکه معلمین عزیز شیفت تعطیل که در منزل هستند باید به امور طرح و تصحیح سوالات بپردازند !!! منشاء تمام سوء تفاهمات قضاوتهای کورکورانه و نابجاست!!!