رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس سابق مجلس فیلیپین، سطح کنونی مناسبات اقتصادی دو کشور را متناسب با ظرفیت ها و فرصت های دو کشور برای همکاری نامناسب دانست و گفت: برای تقویت و تحکیم روابط دوستانه دوجانبه باید از همه امکانات استفاده شود.

لاریجانی: سطح مناسبات اقتصادی ایران و فیلیپین متناسب با ظرفیت های دوکشور نیست

«خوزه دوونیشیا» رییس سابق مجلس فیلیپین که به همراه یک هیات اقتصادی چند ملیتی به تهران سفر کرده است با علی لاریجانی دیدار و گفتگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار از تلاش های رییس سابق مجلس فیلیپین برای گسترش روابط تهران و مانیل قدردانی کرد.

لاریجانی ، مجمع پارلمانی آسیایی(APA) را یک نهاد مهم پارلمانی در آسیا خواند و افزود: مجمع پارلمانی آسیایی از ظرفیت های فراوانی برای ایجاد همگرایی و همکاری میان پارلمان های آسیایی برخوردار است که باید با همفکری و کار مشترک مجالس آسیایی از آنها استفاده کرد.

رییس سابق مجلس فیلیپین نیز در این دیدار به هیأت بلندپایه چند ملیتی اقتصادی همراه خود اشاره کرد و گفت: توسعه همکاری های اقتصادی با ایران به عنوان کشوری مهم و موثر در آسیا و منطقه برای کشورهای مختلف آسیایی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تاکید بر پیشینه تأسیس مجمع پارلمانی آسیایی (APA) افزود: انتقال مقر مجمع پارلمانی آسیایی به تهران فصل جدیدی در فعالیت های این نهاد پارلمانی منطقه ای گشود.

دوونیشیا ادامه داد: مجمع پارلمانی آسیایی می تواند در تقویت همگرایی میان کشورهای آسیایی نقش بسیار مهمی ایفا کرده و با توجه به نقش مهم ایران در منطقه و آسیا این انتظار وجود دارد که پارلمان ایران نقش محوری در این زمینه ایفا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.