حسین پورحسین: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و نایب رئیس ستاد اسکان آموزش و پرورش خراسان رضوي در گفت و گو با خبرنگار قدس، اظهارات یکی از فرهنگیان را که به نقل از فارس درباره تجمع فرهنگیان در مقابل اداره آموزش و پرورش به چاپ رسیده بود، بی‌اساس خواند.

 حاشیه‌های تجمع معلمان تا قیمت اسکان  در مدارس

دکتر علیرضا کاظمی با تکذیب ادعای این فرهنگی مبنی بر عدم پرداخت عیدی کارکنان آموزش و پرورش گفت: عیدی فرهنگیان با حقوق بهمن ماه 93 آنها پرداخت شده است و اگر همکاری ثابت کند که عیدی خود را نگرفته است، خود را به ما معرفی کند.

وی خبر فارس را به کلی تکذیب کرد و ادامه داد: حق قانونی خود می‌دانیم که آن را اعلام کنیم.

وی درباره بیمه طلایی هم گفت: در حوزه خدمات درمانی و روان سازی بیمه طلایی اقدامهای خوب و مؤثری انجام شده است و پیگیری می‌کنیم که خدمات این بخش افزایش یابد و آموزش و پرورش خراسان رضوي در این بخش از طریق بهداری فرهنگیان خدمات را به دو برابر افزایش داده و بخشهای افزایش یافته و کلینیک تخصصی دندان پزشکی را هم دایر کرده‌ایم.

وی مطالبات فرهنگیان را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: همکاران فرهنگی دو نوع مطالبه دارند که مطالبه اول آنها معیشتی است و این مطالبه بسیار مورد توجه دکتر فانی وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي قرار دارد.

وی ادامه داد: در استان صدها ساعت کار مطالعاتی انجام شده و مجاری قانونی اجرای آن از طریق مدرسه، شهرستان و استان و وزارت در حال انجام است و با ایجاد شبکه مهندسی اطلاعات در حوزه مسکن، مصرف، خدمات و ارتقای توانمندی فرهنگیان برای خرید و ارایه خدمات فرهنگی منشور منزلت فرهنگیان تدوین شده و برای اولین بار در کشور در این استان به اجرا درمی‌آید.

وی با اعلام اینکه دو ماه از مطالبات حق التدریسی‌ها پرداخت شده و بقیه هم در حال پیگیری و پرداخت است، افزود: ما بر این اصل اعتقاد کامل داریم که مطالبات همکاران باید پرداخت شود و مدیرکل و اینجانب به عنوان مسؤولیتی که برعهده داریم، در جمع همکاران حاضر شده و پاسخگوی مطالبات فرهنگیان باشیم و از آنها می‌خواهیم که مشکلات خود را با ما در میان گذارند تا با کمک خود آنها در رفع آن اقدام شود.

کاظمی با تقدیر از پیگیری روزنامه قدس در انعکاس رویدادهای آموزش و پرورش گفت: رسانه‌ها آیینه تمام نمای جامعه به شمار می‌آیند و با اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم با آموزش و پرورش همراه بوده‌اند که جای تقدیر دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و نایب رئیس ستاد اسکان آموزش و پرورش خراسان رضوي با اعلام این خبر که یک میلیون و 700 نفر روز در تابستان برای زائران فرهنگی اسکان فراهم شده گفت: نوروز 94 با بسیج هزار و 583 همکار به استقبال همکاران زائر خواهیم رفت و در این زمینه 48 پایگاه و هزار و 115 مدرسه مهیای پذیرایی از زائران شده که در چهار سطح آماده خدمات رسانی هستند.

دکتر کاظمی با اشاره به اینکه مدارس تحت پوشش اسکان به چهار گروه ویژه، الف، ب و ج تقسیم شده‌اند، افزود: گروه ویژه با دریافت فقط 25 هزار تومان دارای حمام و آشپزخانه، اتاق خواب و مجهز به فرش و پتو و یخچال و تلویزیون و وسایل گرمازا و خنک کننده است و  گروه الف هم با همین امکانات و حمام و آشپزخانه مشترک در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد و هزینه پنج نفر آن فقط 22 هزار تومان است.

وی با اعلام اینکه با کمک استانداری از بودجه زیارت مبلغ یک میلیارد تومان برای تجهیز مدارس ستاد اسکان اختصاص یافته است، گفت: 12 هزار و 220 کلاس برای اسکان نوروزی آماده شده که از این تعداد 193 کلاس با امکانات ویژه، 6 هزار و 906 کلاس از نوع الف است.

وی تعداد کلاسهای درجه اول را 4 هزار و 251 کلاس و درجه سه را 870 کلاس برشمرد و افزود: قیمت هر اتاق برای پنج نفر در گروه ب 16 هزار تومان و گروه ج 12 هزار تومان در نظر گرفته شده که شامل فرهنگیان شاغل و بازنشسته و خانواده درجه یک شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان تحت تکفل آنهاست. ارایه کارت شناسایی یا حکم کارگزینی برای اسکان لازم است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گلمحمدی از میانه IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    5 0
    فرمودید:دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش ؟!؟!؟!مگر آموزش و پرورش وزیر دارد؟
  • اافسانه صرافی زادده IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    اطلا رسانی بسیاربه موقع وشففی است
  • بهزاد IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    جاي تاسف وبسي شرمساري است در خيلي جاها شهرداري بهترين و نو سازترين مدارس را رايگان در اختيار كارمندان خود قرار ميده و ما هم اين جوري
  • حرف،حساب IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    مسئولین محترم جامعه،فرهنگیان و با ارائه این همه خدمات شرمنده نکنید. خدمتتون میشه