معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: تعامل سازنده بین زائران و خادمان بارگاه منور رضوی می تواند فضایی توام با آرامش و امنیت را به ارمغان آورد.

مشارکت زائران برای ایجاد فضایی آرام در حرم مطهر رضوی

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، مهندس سيدخليل منبتي در ویژه برنامه «صبح خراسانی» سیمای خراسان رضوي، اظهار داشت: آستان قدس رضوی به عنوان یک مجموعه فرهنگی و خدمتگزار، ترویج سیره و سنت اهل بیت(ع) را سرلوحه فعالیت‏ های خود قرار داده است و همواره تلاش مي كند تا بهترين خدمات را به زائران و مجاوران اين بارگاه منور ارائه كند.

وي در ادامه به نقش موثر رسانه ها در آگاهی بخشی به زائران اشاره و تصریح کرد: بدون شک ارائه اطلاعات لازم قبل از تشرف به حرم مطهر رضوی می تواند زائران عزیز را برای زیارتی توام با معرفت و آرامش آماده کند و رسانه ها به عنوان خادمان فرهنگی امام رضا(ع) می توانند کمک شایانی به آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات بهتر کنند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه به تشریح خدمات آستان قدس رضوی در مراسم معنوي اعتكاف پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری 12 هزار متقاضی اعتکاف در حرم مطهر رضوی شدند که به دلیل تعمیرات مسجد گوهرشاد با کاهش ظرفیت مواجه شدیم.

وی گفت: امسال آستان قدس رضوی توفيق خدمت‌گذاري به 240 معتكف مسجد جامع گوهرشاد و 10 هزار معتکف در 53 مسجد جامع در 13 شهرستان موقوفه دار کشور را داراست.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي با بیان اینکه در اين ايام خادمان بارگاه منور رضوی به صورت شبانه‌روزی به معتکفان خدمت‌رسانی مي‌كنند، اظهار داشت: نظافت، شست و شو، مفروش کردن مسجد گوهرشاد،  انتقال وسایل معتكفان از مبدا تا محل استقرار و پذیرایی با غذای گرم در افطار و سحر از جمله اقداماتی است که برای رفاه حال معتکفان انجام مي‌شود.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته مراسم اعمال ام داود امسال باشکوه خاصی در اماکن متبرکه رضوی برگزار خواهد شد و پذیرای زائران و مجاوران در حرم نورانی امام رضا(ع) خواهیم بود.

منبتی در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال نیز همچون سال های گذشته روزانه 12 هزار مجاور در قالب طرح اکرام رضوی در سفره های افطار حرم مطهر میهمان امام رئوف(ع) خواهند بود که مجموعه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در حال آماده سازی مقدمات آن است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.