عظیمی: امشب همه نگاه‌ها در نوکمپ به سوی پپ گواردیولا خواهد بود. او برای اولین بار از زمان جدایی‌اش از بارسلونا، روی نیمکت بایرن مونیخ مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت.

 چالش‌های گواردیولا در نبرد با گذشته

 مربی کاتالونیایی برای رساندن بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان در برلین، مسلماً تحت تأثیر جو ورزشگاه و رویارویی دوباره با تیم قبلی‌اش قرار نخواهد گرفت.

بارسلونا در بهترین شرایط ممکن مقابل بایرن قرار می‌گیرد. این تیم در پنج بازی قبلی اش 20 گل زده و تنها یک گل دریافت کرده است. از شش گلی که وارد دروازه کوردوبا شد، سهم لوئیس سوارس اروگوئه‌ای 3 گل بود. او دوباره به روزهای اوجش در لیورپول نزدیک شده و در 2 بازی قبلی تیمش 5 گل و در 10 بازی اخیر بارسا 8 گل به ثمر رسانده است. او درکنار مسی و نیمار یک خط حمله بی نظیر را در تیم انریکه ایجاد کرده و دراین فصل این سه روی هم 108 گل برای آبی اناری‌ها به ثمر رسانده اند.

 بارسلونا صدرنشین لالیگا درحال حاضر 2 امتیاز بیشتر از رئال مادرید در جدول رقابتها دراختیار دارد. تیم کاتالونیایی در 25 دیداری که میزبان تیمهای آلمانی بوده، 17 برد کسب کرده و 7 بار شکست خورده است. حالا گواردیولا که بیشترین افتخارات ممکن در دوران مربیگری  را با بارسلونا به دست آورده، باید با بایرن مونیخ مقابل تیم استثنایی لوئیس انریکه معجزه بیافریند. 

گواردیولا تیم هاینکس را دو سال پیاپی در آلمان قهرمان کرده، ولی هدف بزرگ او قهرمانی در فینال برلین این فصل چمپیونزلیگ است. هدفی که فصل گذشته در نیمه نهایی با شکست سنگین مقابل رئال مادرید به کابوس تبدیل شده بود. بایرن در ماههای اخیر با افت وخیزهایی روبه‌رو بوده و با وجود قهرمانی در لیگ، یک شکست 3-1 عجیب مقابل پورتو را در بازی رفت دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان تجربه کرده بود.

 این تیم این هفته هم در بوندسلیگا با 2 گل از لورکوزن شکست خورد. مشکل اصلی گواردیولا فهرست بلند مصدومان این تیم بوده که خیلی از مهره‌های کلیدی بایرن را شامل می‌شود. آرین روبن این فصل را به طور کامل از دست داده و فرانک ریبری هم همچنان در این مسابقه غایب خواهد بود.  داوید آلابا و بادشتوبر هم در این مسابقه حضور ندارند و لواندوفسکی هم با وجود شکستگی بینی احتمالاً با ماسک محافظتی در این بازی به میدان می‌رود.   خاوی مارتینس برخلاف مصدومیت هفته گذشته به تمرینات بازگشته، ولی بعید است چنین مسابقه حساسی برای بازگشت او دراین شرایط مناسب باشد و به احتمال زیاد روی نیمکت خواهد نشست. تیاگو آلکانتارا اما به احتمال زیاد در ترکیب اصلی به میدان می‌رود. جالب اینجاست که احتمال دارد رافینیا آلکانتارا برادر او هم به عنوان بازیکن ذخیره روی نیمکت بارسا بنشیند.

 برخلاف گواردیولا، انریکه همه بازیکنان تیمش را در سلامت کامل دراختیار دارد. او باید درمورد اینکه چه بازیکنی بین پیکه، ماسچرانو و متیو در قلب خط دفاعی تیمش قرار گیرد، تصمیم گیری کند. طبق بازی‌های قبلی بارسلونا در لیگ قهرمانان تراشتگن جای براوو را در درون دروازه تیم خواهد گرفت.

p>

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.