۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
کد خبر: 281280
اخبار ويژه / ذبح غیرشرعی با گاز Co

ذبح غیرشرعی با گاز Co

تسنیم: حسن اکبری، متخصص آسیب‌شناسی سلولی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کشته شدن حیوانات با گاز Co (مونوکسید کربن) در برخی کشتارگاه‌ها خبر داد و گفت: متأسفانه مشاهده شده که در برخی کشتارگاه‌ها به حیوان گاز دی اکسید کربن تزریق می‌کنند و با حالت خفگی، حیوان را سر می‌برند که از لحاظ علمی این اقدام باعث می‌شود تا گاز Co به هموگلوبین بدن بچسبد و یک رنگ صورتی مانند به رنگ گوشت ایجاد شود که برای بدن مضر است.

 

مذاکرات با ایران درباره خط اعتباری

ایسنا: ادیب میاله، رئیس بانک مرکزی سوریه گفت: این کشور هنوز از نخستین توافق یک میلیارد دلاری با ایران پول دارد که به تأمین واردات کمک می‌کند. پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از رئیس بانک مرکزی سوریه نوشت: این کشور و ایران سرگرم مذاکره درباره دومین خط اعتبار یک میلیارد دلاری هستند.

 

لبنیات بازهم گران می‌شود!

باشگاه خبرنگاران: رضا باکری، دبیر انجمن لبنی کشور درخصوص نحوه تعیین افزایش قیمت لبنیات در کشور گفت: در حال حاضر اثربخشی افزایش هزینه‌های سال 94 روی بهای تمام شده فرآورده‌‌های لبنی نسبت به سال 93 معادل پنج درصد بوده و یک درصد مالیات ارزش افزوده به آن اضافه می‌گردد در مجموع 6 درصد خواهد بود.

 

مسمومیت دوباره 4 نفر در شازند

حادثه گازگرفتگی در پالایشگاه امام‌خمینی(ره) شازند، روز گذشته چهار کارگر را راهی بیمارستان کرد. در هفتم اردیبهشت ماه امسال نیز حادثه گازگرفتگی دیگری با گاز سولفید هیدروژن در این پالایشگاه اتفاق افتاد که پنج کارگر را مصدوم کرد.

 

توضیح دانشگاه تهران درباره یک خبر

مهر: سید احمدرضا خضری، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه تهران در خصوص خبر خودکشی یکی از دانشجویان دانشگاه تهران گفت: خبر خودکشی این فرد که دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران بوده، متأسفانه صحت دارد و علت و چرایی اقدام وی در دست بررسی کامل قرار دارد.  وی با بیان اینکه اقدام به خودکشی این دانشجو خارج از دانشگاه صورت گرفته، گفت: بررسی های فعلی نشان می دهد که این فرد دارای مشکلات خانوادگی و روحی بوده و دست به خودکشی زده است.

 

بررسی چند موضوع در وزارت کشور

ایسنا: رضا محبوبی، مشاور وزیر کشور و معاون مرکز اجتماعی کشور در حاشیه برگزاری هفتاد و دومین شورای اجتماعی کشور گفت: وزارت کشور به عنوان وزارت امور داخله درباره همه موضوعات باید اعمال مدیریت کند، البته موضوع سگ کشی در معاونت عمرانی، شعارهای روز کارگر در معاونت سیاسی و موضوع اپیلاسیون درمعاونت امنیتی اجتماعی مطرح شده بود.

 

واکنش دادستان به استخرهای مختلط

واحد مرکزی خبر: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: برخی استخرهای مختلط در بعضی گزارشها دیده می‌شود و دستگاه هایی که بودجه ورزش را می گیرند، متولی اصلی هستند و باید پاسخگو باشند.

 

رشد جمعیت کشور متوازن نیست

مهر: محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود رشد جمعیت کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، هنوز رشد جمعیت کشور بویژه جمعیت فعال و جوان متوازن نیست.

 

بانک‌ها در نرخ سود «تبانی» نکردند

تسنیم: عبدالناصر همتی، رئیس شورای هماهنگی مدیران بانکهای دولتی درباره نرخهای جدید سود بانکی ودر واکنش به برخی برداشتها از تفاهم نامه اخیر بانکدارها، گفت: در یکی از مقالات نوشته شده بود، تبانی بانکها، درحالی که اصلاً این طور نبود، چراکه بانکها بعد از بررسی و جمع بندی نهایی، پیشنهادهای کارشناسی خود را به همراه تبصره ها و بندهایی به بانک مرکزی ارایه دادند.

 

موانع ازدواج را برطرف کنید!

تسنیم: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسؤولان با پیگیری خود موظف به رفع موانع ازدواج جوانان هستند.

 

لغو همایش «فتنه 25 لوزان» در اصفهان

فرارو: فضل‌ا... کفیل، فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه نشست «فتنه 25 لوزان» در اصفهان برگزار نمی‌شود، گفت: با متخلفان امر بشدت برخورد قانونی خواهد شد. وی در مورد عنوان «قرارگاه بصیرت افزایی هسته‌ای» گفت: تاکنون کسی خود را متولی این عنوان معرفی نکرده و این درحالی است که مجموعه برگزار کننده یک برنامه سیاسی باید شناخته شده و شناسنامه‌دار باشد.

 

باز هم اختلاس

ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده تعدادی پرونده تخلف و فساد اقتصادی در استان تشکیل شده است، گفت: یکی از این پرونده‌های مهم، تخلفات و جرایم مالی در شرکت آلومینیای جاجرم بوده است. قدرتی تصریح کرد: گفته شده این شرکت 70 میلیارد تومان اختلاس کرده است، اما براساس آنچه که دادگستری خراسان‌شمالی تاکنون به آن رسیده، رقم اولیه اختلاس در حدود 50 تا 60 میلیارد تومان تعیین شده است.

 

نابودی کارون تا 20 سال آینده

عصرایران: پرویز باورصاد، عضو کنفرانس ملی کارون گفت: با شرایطی که در انتقال آب از خوزستان به اصفهان پیش می‌رود، کارون تا 20 سال دیگر عمر نمی‌کند.

 

دلال روابط تهران واشنگتن!

فردا: خبرها حاکی است که سیامک نمازی، رئیس سابق برنامه ریزی استراتژیک در هلال احمر نفت ایران دلال رابطه ایران وآمریکاست. گفته می شود که نمازی در گذشته مدیر کلی گروه مشاوره انرژی منطقه ای در دوبی را برعهده داشته است. وی در کنار این سمتها، موقعیت سابق خود شامل کمک به شرکتهای چند ملیتی در رابطه با مطالعات امکان سنجی و مشاوره استراتژیک در ایران را در قالب شرکت «آتیه بهار» پیگیری می‌کرده است. خبرها حاکی است که دایره فعالیت گسترده سیامک نمازی دریچه‌ای نیز به شرکت در دلالی‌های بزرگ نفتی دارد.

 

اولین وآخرین خریدار خودروی چینی

ایرنا: حسین گروسی، نماینده مردم شهریار در مجلس با انتقاد از کیفیت بسیار پایین خودروهای چینی در ایران گفت: متأسفانه اولین خریدار، آخرین صاحب این خودروهاست.

 

سردارغلامپور:به زودی ادلب آزاد می‌شود

ایسنا: سردار احمد غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای حرم گفت: امروز عملیات خوبی از سوی ارتش سوریه در منطقه ادلب آغاز شده و به زودی این منطقه آزاد می‌شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.